صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۵:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه شورای همکاری خلیج فارس با اشاره‌های ضمنی مصر مبنی بر رابطه قطر با انفجار کلیسای قبطی‌ها مخالفت کرد، یک منبع دیپلمات مسئول گفت که مصر پرونده کاملی را آماده می‌کند تا آن را در مورد گروهک مسئول انفجار کلیسا به شورای همکاری خلیج فارس بفرستد.
این منبع دیپلمات مسئول در مصاحبه با روزنامه کویتی الجریده با بیان این مطلب گفت که این پرونده شامل شواهد و قرائنی خواهد بود که بر تماس اعضای این گروهک با رهبران اخوان المسلمین در داخل قطر جهت اجرای این عملیات تاکید دارد. این پرونده همچنین شامل تحقیقات دادستانی عالی امنیت کشور مصر و اظهارات متهمان می‌شود که تاکید کرده‌اند اموالی را از نیروهای اخوان المسلمین مقیم دوحه دریافت کرده‌اند.

این منبع تاکید کرد که این پرونده ظرف چند روز آتی به دست شورای همکاری می‌رسد و این پرونده همچنین در بردارنده پیام‌های دیپلماتیک خواهد بود که مصر برای قطر فرستاده و از آن به صورت مستقیم خواسته است تا تروریست‌ها از اخوان المسلمین را که علیه نظام مصر تحریک می‌کنند، به مصر تحویل دهد اما دوحه به این درخواست مصر پاسخ نداده است.

روزنامه الجریده گزار ش داد که نیروهای امنیتی اجرای طرح تامین امنیت استان‌ها قبل از مراسم قبطی‌ها برای عید قیامت را آغاز کرده است که این طرح شامل کار گذاشتن دوربین‌ها در خیابان‌ها و نهادهای حیاتی و مهم همچون بانک‌ها، مراکز پلیس، زندان‌ها، شبکه‌های آبرسانی، فاضلاب‌ها، نیروگاه‌های برق، مساجد، هتل‌ها و مناطق گردشگری می‌شود.

وزیر کشور مصر نیز بر لزوم تامین امنیت ساختمان‌ها و پایگاه‌های حیاتی استان‌ها و افزایش نظارت‌ها را تاکید کرده  است.

همچنین دولت مصر با پرداخت ۱۰۰ هزار پوند معادل حدود ۵۵۰۰ دلار آمریکا به خانواده تمامی کشته‌ شده‌های انفجار کلیسای جامع قبطی‌ها در قاهره موافقت کرد. کابینه مصر به ریاست شریف اسماعیل موافقت کرد که مبلغ ۴۰ هزار پوند مصر معادل ۲۲۰۰ دلار به زخمی‌های حادثه بدهد البته کسانی که بیش از ۷۲ ساعت در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند.

منبع: ایسنا