صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۷:۱۵
کد خبر: ۳۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی گفت : برای افزایش اطیمنان خریداران و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده بزودی همه سکه های طلا در بسته بندیهای امنیتی عرضه می شود .

بهمنی درحاشیه نشست مشترک با اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : مدتی است که شهروندان از این موضوع که برخی خریداران سکه ، به بهانه غیر بانکی بودن آنرا چند هزار تومان کمتر از قیمت خریداری می کنند گلایه دارند و به همین علت عرضه انواع سکه های بهار آزادی در بسته بندیهای امنیتی دردستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است تا هرگونه بهانه ای از این گونه افراد سلب شود .

وی سکه های گرمی را که در بسته بندیهای امنیتی بانک مرکزی عرضه می شود برای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها دانست و گفت : برخی افراد پلاک های گرمی را در بسته بندی با عنوان سکه و با قیمتی بیشتر از ارزش طلای ان عرضه می کردند اما هنگام خرید با قیمت بسیار کمتر از آنان خریداری می شد و همین موجب شد بانک مرکزی سکه های گرمی را تولید و در بسته بندی های امنیتی عرضه کند .

بهمنی در ادامه با بیان اینکه کنترل نرخ و مدیریت طلا و ارز در انحصار بانک مرکزی است اظهار داشت : هیچ سازمان یا دستگاهی حق ندارد بدون مجوز بانک مرکزی طلا و ارز وارد و یا از کشور خارج کند .

وی هرگونه اقدام دراین زمینه خارج از نظارت و ضوابط بانک مرکزی را تخلف دانست و گفت : دستگاههای مسئول کنترل مبادی ورودی و خروجی و نیز دستگاههای مبارزه با قاچاق باید در این زمینه هوشیار باشند .

رئیس کل بانک مرکزی درباره علت توقف صدور مجوز برای تاسیس بانکهای جدید نیز اظهارداشت : اولا فضای اقتصادی کنونی کشور ایجاب نمی کند تقاضای جدیدی برای تاسیس بانک پذیرفته شود ثانیا باید متناسب با افزایش بانکها توان نظارتی بانک مرکزی نیز تقویت شود تا بتوان به طور دقیق بر عملکرد بانکها نظارت کرد .

وی افزود : بانکهای موجود نیز نباید به علت داشتن مجوز خیالشان راحت باشد و بانک مرکزی هر کجا تخلفی دید با ان برخورد قانونی می کند .