صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۰۹
کد خبر: ۳۴۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
با انتشار تصویر دیدارش با شیخ الأزهر در اینستاگرام
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تصویر دیدار خود با شیخ الأزهر در جریان سفر به قاهره را در صفحه اینستاگرام خود منتشر و بر تضاد ایمان و خشونت تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تصویر دیدار خود با شیخ الأزهر در جریان سفر به قاهره را در صفحه اینستاگرام خود منتشر و بر تضاد ایمان و خشونت تأکید کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پاپ فرانسیس با انتشار تصویر دیدار خود با أحمد الطیب شیخ الأزهر مصر در صفحه اینستاگرام، نوشت: « با هم تأکید می‌کنیم که جمع بین خشونت و ایمان و نفرت و ایمان محال است».
 
پایگاه خبری الیوم‌السابع نوشت که روز جمعه (دیروز) پاپ فرانسیس در سفر به قاهره در کنفرانس صلح جهانی که الأزهر برگزار کرده بود، شرکت کرد و به محض پایان سخنرانی شیخ الأزهر او را در آغوش خود گرفت.
 

 
شیخ الأزهر در این دیدار تأکید کرد که علت اصلی توجیه جنایت‌های تروریستی، تجارت سلاح و بازاریابی برای آن و تضمین شغل در «کارخانه‌های مرگ» است.
 
وی همچنین اوضاع فاجعه‌بار انسانی در منطقه را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت که تاریخ نظیر آن را ندیده است.
 
پاپ فرانسیس روز جمعه (دیروز) در سفری دو روزه وارد قاهره شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور، أحمد الطیب شیخ الأزهر و پاپ تواضروس دوم رهبر مسیحیان ارتدوکس مصر دیدار کرد.
 
سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و پاپ در جلسه‌ای با حضور دو هیأت گفت‌وگو کردند و رئیس جمهور مصر از مواضع بین‌المللی پاپ که به گفته او متکی بر ارزش و اصول انسانی و روحانی است، تقدیر کرد.  
 
به گزارش وبگاه خبری «الیوم السابع» مصر، در مقابل پاپ فرانسیس اعلام کرد که «بدون آموزش جوانان و احترام به یکدیگر و سیاست باز در قبال گفت‌وگوی سازنده، صلحی در کار نخواهد بود».  
 
به گفته پاپ «آینده بشریت به گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها بستگی دارد... و با ابهام و عدم صراحت، نمی‌توان گفت‌وگویی سازنده انجام داد».