صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۴۹۸۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير انجمن خودروسازان با بيان دلايل اقتصادي تفاوت قيمت خودروهاي ايراني در بازارهاي داخلي و خارجي گفت: در داخل کشور علاوه بر ساخت خودرو هزينه هاي مالياتي و عوارضي و مواردي مانند هزينه شماره گذاري خودرو پرداخت مي شود که اين موارد در بازارهاي خارجي وجود ندارد!

احمد نعمت بخش در گفتگو با «راديو اقتصاد» افزود: به طور ميانگين در داخل کشور براي هر دستگاه خودرو يک ميليون و 200 هزار تومان عوارض شماره گذاري و ماليات ارزش افزوده در کنار عوارض گمرکي پرداخت مي کنيم.

وي با بيان اينکه اين اختلاف قيمت برخلاف برخي شايعات به 30 درصد نمي رسد، گفت: وقتي خودرو صادر مي شود اين عوارض را ندارد.

نعمت بخش گفت: پرداخت جايزه صادراتي هم انگيزه کاهش قيمت فروش خودرو در بازارهاي خارجي را افزايش مي دهد و در همه جاي دنيا فروش محصولات توليد داخل در بازار داخلي بيشتر از بازارهاي صادراتي و هدف است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی بدبخت
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
به احترام مردم بدبخت ایران هیچی نمیگم
ناشناس
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
iهزینه شماره گذاری در ایران 4 میلیون می شود ؟ ولقعا جالبه
رضا
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
واقعاً؟ نمیدونم چرا ریاضی مردم ما اینقدر ضعیف شده؟ امار گمرک میگه قیمت پزو به عراق فروخته شده 7 میلیون(نقل از خبر سایتها) 7+1.2=8.2 پس ما باید پژو بخریم 8200000 تومان دیگه؟ دستت درد نکنه استاد. قبول!
اولا که با هویج طرف نیستید. دوران ماست مالی گذشت. الان مردم همه حداقل ابتدایی را مدرسه رفتند. جمع و ضرب بلدند. اینترنت دارند. میتونند فکر کنند. خودروسازها هم بهتره به جای سعی در برده داری نوین صنعتی که ایجاد رابطه و رانت و انحصار و افزایش تعرفه و جلوگیری از واردات و... است، سعی در بالا بردن کیفیت محصولات و صداقت در قیمت گذاری بروند. ضمنا مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورهای فروش مردم درج می شود و همینطور شماره گذاری. مردم هم سواد دارند حساب میکنند مبلغش چقدر است. عوارض واردات کشورهای پذیرنده هم عمدا از قلم افتاد! وقتی کشوری کالایی وارد میکند گمرکی میگیرد استاد که ان هم به قیمت مصرف کننده افزوده میشود. پس در اینجا باید از قیمت فروش کم شود.... باز هم میخواهید ادامه بدهم؟ ...
ئ
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
بخاطرهمین است پراید8700000تومانی درعراق4000000تومان است
شب تاب
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
ما تازه فهمیدیم تفاوت قیمت سمند در عراق یعنی 4 میلیون تومان با میانگین قیمت آن در ایران یعنی 15 میلیون تومان ، میکنه به عبارتی کمتر از 30 درصد.
خدایا این ریاضی دانان برجسته را از ما مگیر.
شنگول
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
در همه جای دنیا فروش محصولات تولید داخل در بازار داخلی بیشتر از بازارهای صادراتی و هدف است.؟!؟! بعدم به خاطر عوارض گمرکی! خودرو در داخل حداقل 30% گرونتره؟ انتخاب از این برادر مدیر و مدبر خبر بیشتر بذار خیلی آدم نمکیه
حقیقت گو
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
خدا رو شکر که ما خودرو نداریم یعنی این همه باج باید به اینها می دادیم ؟؟؟؟؟؟؟