صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تيم ملي بسکتبال با وجود مصدوميت چند بازيکن اصلي خود براي سومين بار به عنوان قهرماني ويليام جونز رسيد، ولي حتي يک بازي اين تيم نيز پخش نشد.

تيم ملي بسکتبال روز يکشنبه با پيروزي برابر کره جنوبي عنوان قهرماني سي و دومين دوره رقابت هاي ويليام جونز تايوان را به خود اختصاص داد. مسابقاتي که با حضور 8 تيم تايوان، فيليپين، کره جنوبي، ايران، مالزي، ژاپن، امارات و اردن از 15 تا 23 مردادماه برگزار شد.

تيم ملي در اين رقابت ها 9 بازي برگزار کرد که تنها 2 شکست، آن هم مقابل کره جنوبي از تيم هاي قدرتمند اين رقابت ها و فيليپين در کارنامه خود به ثبت رساند، شکست هايي که خيلي زود جبران شد.

ايران در اولين بازي مغلوب فيليپين شد و اهالي بسکتبال را در مورد اين موضوع که تيم ملي بايد براي جام ملت ها تدارک بهتري را ببيند، نگران کرد؛ اما با برد در دومين بازي مقابل ژاپن شرايط مقداري بهتر شد.

ديدار مقابل کره جنوبي در سومين بازي دومين و آخرين شکست ملي پوشان در اين مسابقات بود و پس از آن تيم ملي به هماهنگي خوبي رسيد، تا جايي که قهرماني اين رقابت ها را با پيروزي برابر تيمي که در دور مقدماتي مغلوبش شده بود، جشن گرفت.

کره جنويي که با جذب بازيکنان آمريکايي تدارک جدي براي حضور در جام ملت هاي آسيا ديده است، در اين رقابت ها در دور مقدماتي ايران را با حدود 20 امتياز اختلاف شکست داد و تا فينال هم آمد؛ اما در ديدار فينال مغلوب هنرنمايي بسکتباليست هاي ايران شد و به نايب قهرماني بسنده کرد.

* لشکري مصدوم روي دست ماتيچ
تيم ملي براي رسيدن به اين قهرماني با لشکري از مصدومان روبه رو بود. مصدوميت بازيکنان کليدي از جمله حامد آفاق، صمد نيکخواه بهرامي و البته اوشين ساهاکيان تيم ملي را از نظر بازيکنان تأثيرگذار در محدوديت قرار داده بود.
نيکخواه بهرامي اصلاً با تيم ملي به تايوان نرفت و در تهران کار درمان خود را انجام داد؛ اما حامد آفاق و اوشين ساهاکيان با وجود مصدوميتي که داشتند در ويليام جونز شرکت کردند و از ميان اين 2 نفر نيز تنها ساهاکيان براي دقايقي مقابل حريفان به ميدان رفت.
مصدومان تيم ملي به اين 3 بازيکن ختم نشد و حامد سهراب نژاد هم در دومين بازي از ناحيه دست دچار مصدوميت شد و دستش را در گچ قرار داد.
با اين وجود تيم ملي با بازيکناني که در تورنمنت هاي گذشته کمتر در ترکيب اصلي قرار داشتند بازي هاي خود را برگزار کرد و نشان داد که نبود بازيکنان کليدي تأثير آن چناني در روند اين تيم ندارد.
* نشان داديم که قدرت بلامنازع بسکتبال آسيا هستيم
عنايت ا... آتشي، کارشناس بسکتبال ايران در مورد قهرماني تيم ملي در رقابت هاي ويليام جونز اظهار داشت: تيم ملي با وجود مشکلاتي که پيش از سفر به تايوان و در آنجا داشت، سومين قهرماني خود را در اين رقابت ها تجربه کرد و نشان داد که قدرت بلامنازع بسکتبال آسياست.
وي ادامه داد: کارشکني تايواني ها براي حضور در اين رقابت ها، آسيب ديدگي نفرات کليدي تيم ملي و ناهماهنگي بازيکنان از جمله حامد حدادي با تيم به دليل دير رسيدن به تمرينات از مشکلاتي بود که تيم ملي با وجود آنها قهرمان شد.

اين کارشناس بسکتبال تأکيد کرد: بايد به اين بسکتبال افتخار کنيم و مسؤولان از جمله وزارت ورزش نيز توجه خود را به اين رشته بيشتر کنند. در صورت حمايت مسؤولان، بسکتبال ايران قله هاي افتخار را يکي پس از ديگري طي خواهد کرد.

* نامهرباني هاي سيما همچنان ادامه دارد

تيم ملي در حالي در اين رقابت ها با انجام 9 بازي به عنوان قهرماني رسيد که متأسفانه تلويزيون حتي يک بازي تيم ملي در اين رقابت ها را پخش نکرد و در اخبارش نيز تنها به اعلام يک نتيجه بسنده کرد.

نامهرباني هاي سيما در برخورد با رشته اي پرافتخار به نام بسکتبال همچنان ادامه دارد و بايد منتظر ماند و ديد چه زماني نگاه مسؤولان سيما به رشته هاي مدال آوري مانند بسکتبال تغيير خواهد کرد.

البته اين نامهرباني ها در مسابقات جام جهاني که سال گذشته در ترکيه برگزار شد هم وجود داشت.

تيم ملي بسکتبال خود را براي حضور در جام ملت هاي آسيا که از 24 شهريور تا سوم مهرماه در ووهان چين برگزار خواهد شد، آماده مي کند.