صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۵۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به تصویب بودجه دو میلیاردی مورد نیاز برای ساماندهی اسناد هویتی تهران، افزود: بزودی ساماندهی وضعیت بایگانی اسناد هویتی تهران آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به تصویب بودجه دو میلیاردی مورد نیاز برای ساماندهی اسناد هویتی تهران، افزود: بزودی ساماندهی وضعیت بایگانی اسناد هویتی تهران آغاز خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمد مهدی اعلایی گفت: با توجه به ارزش تاریخی، فرهنگی و حقوقی اسناد هویتی استان تهران، ساماندهی وضعیت بایگانی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار بود؛ به این ترتیب در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، درخواست بودجه دو میلیارد تومانی برای این کار را داشتیم که به تصویب اعضا رسید.
 
وی افزود: اسناد هویتی با ارزش تاریخی و فرهنگی باید در حدود یک قرن نگهداری شوند؛ برای این کار نیازمند سیستم‌های مدرن و امن هستیم و طبعا برای ارتقا و تهیه این سیستم‌ها نیازمند بودجه بودیم که با تامین آن گام موثری برای تحقق این مهم برداشته شده است.
 
وی درخصوص ساماندهی صدور شناسنامه در تهران و کاهش زمان صدور نیز گفت: در گذشته در صدور شناسنامه تاخیری ایجاد می‌شد که ظرف دو سال گذشته با الکترونیکی شدن آرشیو اسناد ثبت احوال و مرتفع شدن مشکلات صدور شناسنامه، در بازه زمانی کمتر از دو هفته در تهران انجام می‌شود.