صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۲۱
کد خبر: ۳۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
معاون سیما طی یک بخشنامه جدید به مدیران شبکه، پخش نمای نزدیک از خشونت‌های شدید به ویژه قتل و شکنجه و لحظات جان دادن قربانیان را ممنوع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیما طی یک بخشنامه جدید به مدیران شبکه، پخش نمای نزدیک از خشونت‌های شدید به ویژه قتل و شکنجه و لحظات جان دادن قربانیان را ممنوع کرده است.

به گزارش مهر، طی ابلاغیه از سوی علی دارابی، معاون سیما به مدیران شبکه‌ها، مدیران گروه و مدیران تامین برنامه اعلام شد پخش نمای نزدیک و طولانی از خشونت‌های شدید به ویژه قتل، ضرب و شتم، خونریزی، شکنجه و لحظات جان دادن قربانیان ممنوع شد.

در این بخشنامه تاکید شده نشان دادن هر گونه خشونت که به نحوی باعث جذابیت و از میان رفتن قبح این مسئله شود، ممنوع است. معاون سیما از مدیران خواست آثار پخش شده ترویج دهنده روابط انسانی  باشد و این مسئله در تولیدات داخلی و پخش فیلم‌های باید رعایت شود تا آثار بخش شده برای بینندگان آرامش‌بخش باشد.

در بخشی دیگر از این ابلاغیه آمده است نشان دادن دعواهای خانوادگی نیز ممنوع است مگر آنکه به مصلحت و انتقال یک پیام ارزشی کمک کند.

نمایش هر گونه شکنجه خود یا دیگری و قطع عمدی اعضای بدن موجود زنده یا مرده و مثله کردن ممنوع است. دارابی تاکید دارد که نباید آثار تلویزیونی به شکل افراطی قتل، آدمکشی و خودکشی را نشان داده که ترویج دهنده خشونت باشد.

همچنین پخش صحنه‌های مربوط به لحظه‌هایی بر خون، سلاح سرد یا گلوله به بدن و زخمی شدن قسمتی از بدن یا شکسته شدن استخوان ممنوع شده است، حتی پخش صدای این موارد هم ممنوع اعلام شد.

علی دارابی در این باره کمیته‌ای تشکیل داده و این کمیته موظف است روی آثار ایرانی و پخش فیلم‌های خارجی در این باره نظارت داشته باشد تا چنین مواردی در آثار نباشد.