صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
در پی بارش‌ باران و لغزندگی محورهای مواصلاتی اردبیل، یک دستگاه کامیون حمل دارو در جاده مغان واژگون شد که این حادثه یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی بارش‌ باران و لغزندگی محورهای مواصلاتی اردبیل، یک دستگاه کامیون حمل دارو در جاده مغان واژگون شد که این حادثه یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش انتخاب، با وجود تأکید پلیس‌راه اردبیل به رعایت سرعت مطمئنه، ارتقا ایمنی جاده‌ها و ارتقا فرهنگ ترافیک بار دیگر، بی‌توجهی به هر سه عامل ذکر شده دست به دست هم داد تا جاده‌های اردبیل قربانی دیگری بگیرد.
 


رئیس پلیس‌راه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ظهر روز سه‌شنبه یک دستگاه خودرو کامیونت حامل دارو در ۸۰ کیلومتری پارس‌آباد واژگون شد که راننده و سرنشین خودرو با مصدومیت مواجه شدند که با حضور نیروهای اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

حجت فتاحی تأکید کرد: پس از انتقال به بیمارستان راننده این خودرو به صورت سرپایی مداوا ولی متأسفانه سرنشین خودرو با وجود کمک های پزشکی و درمانی جان خود را از دست داد.

وی افزود: بررسی پلیس نشان می‌دهد ۵۰ درصد مقصر حادثه خود راننده است که به دلیل سرعت غیرمجاز قادر به کنترل خودرو نبوده و ۵۰ درصد قصور از اداره راه است که به دلیل قیر زدگی سطح جاده لغزنده بوده و راننده قادر به کنترل خودرو نبوده است.

رئیس پلیس‌راه استان در خصوص مرگ سرنشین در بیمارستان نیز اضافه کرد: ۴۷ درصد از متوفیان جاده‌های اردبیل در مسیر انتقال به بیمارستان و یا خود بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که بهبود اقدامات مراقبتی و اورژانسی پیش بیمارستانی را ضروری می‌سازد.

فتاحی افزود: در حال حاضر در اغلب محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش باران و لغزنده بودن سطح جاده هستیم که از آن جمله در محورهای اجیرلو- قره آغاج- پارس‌آباد، اردبیل- آستارا  در نزدیکی تونل، اردبیل- سراب نرسیده به شیران و اردبیل خلخال بارش باران مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر این در تمامی محورها سطح جاده پوشیده از مه است که میزان دید رانندگان را کاهش داده است.

وی خواستار رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان شد و افزود: اغلب رانندگان رعایت علائم کنار جاده از جمله سرعت مجاز را بهانه قرار می‌دهند که لازم به توضیح است که این علائم برای شرایط عادی جاده درج شده و در وضعیت بارندگی و سطح لیز جاده‌ها رعایت سرعت مطمئنه ضروری است.
منبع: مهر