صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۵۷
کد خبر: ۳۷۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر تهران، هزینه‌های غیرمستقیم راهپیمایی عقیدتی سیاسی اربعین را بسیار زیاد دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران، هزینه‌های غیرمستقیم راهپیمایی عقیدتی سیاسی اربعین را بسیار زیاد دانست.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عضویت شهرداری‌ها در 8 کمیته از کمیته‌های ستاد اربعین، عنوان کرد: شهرداری وظایف ویژه‌ای در برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر راهپیمایی عقیدتی سیاسی اربعین دارد و علاوه بر عضویت در کمیته‌ها در دو کمیته نیز مسئولیت دارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی از وظایف بسیار مهمی که در ایام اربعین شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران در این ایام به عهده دارد، مسئله نظافت مسیر است و وظیفه دیگر، مسئله جابه‌جایی زوار است که با اختصاص ناوگان درون شهری به مسیرهای منتهی به مبادی خروجی عراق در حمل بهتر زوار اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای شهر 10 میلیارد تومان بودجه جهت برگزاری این مراسم تصویب شده و تا در حال حاضر 100 درصد این رقم تخصیص یافته و هزینه شده است.

هاشمی درباره هزینه 35 میلیارد تومانی سال گذشته در مراسم اربعین با وجود تصویب بودجه 5 میلیارد تومانی برای این مراسم، یادآور شد: رقم 35 میلیارد تومان هزینه غیر مستقیم برای این راهپیمایی عقیدتی سیاسی بود که امسال نیز قطعا هزینه غیر مستقیم این مراسم بسیار زیاد و بیشتر از 10 میلیارد تومان خواهد بود که نمی‌توان در حال حاضر آن را برآورد کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هزینه‌‎های غیر مستقیم برگزاری این مراسم عظیم شامل مواردی چون استهلاک سه هزار دستگاه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری، ارسال دو دستگاه بالابر یا بولدوزر به مسیرهای منتهی به مبادی خروجی است./