صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۹۱۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در ادامه نشست خبری احمدی​نژاد در نیویورک، خبرنگار نیوزویک از رئیس​جمهور پرسید که «چه کسی در مورد برنامه​های هسته​ای ایران تصمیم می گیرد؟ دولت یا رهبری؟»


به گزارش انتخاب به نقل از خبر، احمدی​نژاد هم در پاسخ گفت: این چه فرقی به حال کشورهای غربی می​کند؟ معلوم است که دولت سیاست خارجی کشور را اداره می​کند. قانون اساسی ما بسیار شفاف است. سه قوه داریم و جایگاه رهبری هم کاملا واضح است. مهم این است که ایران هسته​ای شد و تحریم​ها کارساز نبود.

وی با بیان اینکه تصمیم گیر اصلی در ایران ملت​اند، ادامه داد: رهبری و دولت هم نظرات ملت را دنبال می​کنند.

خبرنگار بلومبرگ خطاب به احمدی​نژاد گفت اگر چه غنی​سازی اورانیوم حق مسلم شما است اما فکر نمی​کنید که می​توانید کمی کوتاه بیایید تا ین مساله حل شود؟ او هم پاسخ داد: ما همواره آماده گفت​وگو هستیم. پاسخ نامه اشتون را هم دادیم. دیروز هم وزیر خارجه ما با این خانم دیدار داشت و گفت​وگو کرد. ما معتقدیم که تنها راه حل مساله هسته​ای ما گفت​وگو است که ما آماده آن هستیم.

خبرنگار سی ان ان با اشاره به اینکه تنها دو سال دیگر تا پایان دوره ریاست جمهوری وی باقی مانده است، پرسید: در این مدت چه چیزی برای ملت خود می خواهید؟

او هم پاسخ داد: بهترین کار خدمت به مردم است. در ایندوره ایران هم هسته​ای شد و هم فضایی. اصلاحات اقتصادی بزرگی انجام شد و سرمایه​گذاری​های بزرگ صنعتی داشتیم. مهمتر از همه تنظیم رابطه رئیس جمهور با مردم بود. رئیس جمهور یک خادم و هم تراز با مردم است که در تاریخ ایران تثبیت شد. البته رئیس جمهور باید خادم مردم باشد.

موضع ترکیه در قبال سوریه سوال دیگری بود که از احمدی نژاد پرسیده شد و او در پاسخ بار دیگر بر حقوق ملت​ها تاکید کرد و گفت: اصلاحات باید از طریق ملت​ها و از راه آرامش انجام شود. دخالت دیگر کشورها هم کمکی نمی​کند. دخالت ناتو در افغانستان را دیدیم که به کجا رسید. نه امنیت بهتر شد و نه مردم از فضای آزاد به معنای حقیقی استفاده می کنند و نه پیشرفت اقتصادی حاصل شد. استقلال افغانستان هم در معرض آسیب است.

وی با بیان اینکه با ترکیه روابط خوبی داریم تاکید کرد که هیچ کشوری نباید در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند.

خبرنگار رویترز هم سوال دیگری درباره سوریه پرسید و توصیه احمدی​نژاد به اسد را جویا شد. او هم گفت: دولت​ها و ملت​ها با گفت​وگو بنشینند مشکلاتشان را حل کنند. ما هر نوع کشتاری را محکوم می​کنیم چه میان معترضان و چه حاکمان.

اگرچه دو خبرنگار دیگر در نوبت سوال از رئیس​جمهور بودند اما ناگهان پخش این نشست مطبوعاتی از سوی شبکه خبر قطع شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
ham faghr ziyad shod ham geroni bidad kard ham ekhtelase bisabeghe shod ham edam afzayesh peyda kard ham arazel ziyad shod.....bazam begam begam?
ناشناس
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
و در نتیجه این اصلاحات اقتصادی عظیم واردات چندین برابر و بیکاری و تورم افزایش یافت.از سویی بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل و از همه مهمتر رشد اقتصادی ما منفی شد.آفرین بر شما
سكوت
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
هم هزارتا قطعنامه عليه ما صادر شد، هم هزار نوع تحريم گريبان گير ما شد ، هم تورم هر روز بالاتر رفت، هم پول ايران روز به روز بي ارزش تر شد ، هم مردم كشور روز به روز فقير تر شدن ، هم پاسپورت ايراني بي اعتبار تر شد ، هم در پاكترين دولت اختلاس هاي ميليارد دلاري شد.... بازم بگم؟ ( انتخاب اگه نظرم مشكلي داره و چاپ نميكني ايميلم هست ،بگوكجاش مشكل داره اگر هم چاپ كردي كه ممنون)