صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
وزیر امور خارجه فرانسه در جریان سفر خود به تهران، نمایشگاه «موزه لوور در تهران» گنجینه مجموعه های ملی فرانسه در موزه ملی ایران را افتتاح می‌کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بر اساس اعلام سفارت فرانسه در تهران ، در این نمایشگاه شهروندان ایرانی می‌توانند از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کرده و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند.

به گزارش انتخاب، همچنین در این نمایشگاه آثاری چون " مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست" اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح و یا "مینرو"(Minerve) اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه ای بسیار بارز از مجسمه سازی روم باستان می باشد، به نمایش گذاشته می شود .

این نمایشگاه که نتیجه یک همکاری مثال زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران می باشد، گامی دیگر در چارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه 2016 آقای روحانی به پاریس به امضا رسید.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ژان لوک مارتینز، رئیس موزه لوور، نیز حضور دارد .

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در تاریخ 14 اسفندماه به تهران سفر می کند .

سفارت این کشور اروپایی در تهران اعلام کرده است که این اقدام نمونه‌ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور به حساب می‌آید.
در 27 مارس سال جاری (6 خرداد 1397)، در موزه لوور لانس، نمایشگاه مهمی از هنر دوره قاجار به نام " امپراطوری گلهای سرخ. شاهکارهایی از هنر ایرانی قرن نوزدهم" بر پا خواهد شد.

منبع: ایسنا