صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۰۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رفیعی پور با بیان این که دانش زیست فناوری می تواند در حوزه همانند سازی حیوانات نیز استفاده شود،گفت: توسعه فناوری رکن اساسی تحقیقات، پیشگیری، مبارزه، مراقبت، ریشه کنی و کنترل بیماری های دام، طیور، آبزیان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تفاهم نامه همکاری در توسعه زیست فناوری دامپزشکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان دامپزشکی کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور امروز چهارشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: ما به دنبال آن هستیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از دانش زیست فناوری، وابستگی به صنعت نفت را کاهش دهیم.
 
 
دکتر علیرضا رفیعی پور افزود: ما به منظور افزایش تجارت و صادرات محصولات دامپزشکی باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و دانش زیست فناوری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ما نیازمند به دانش زیست فناوری در توسعه واکسن ها، داروها، مکمل ها و افزودنی های دامپزشکی هستیم و این دانش می تواند در تولید کیت های تشخیصی و امکان تشخیص بیماری های دام، طیور و آبزیان اهلی و غیر اهلی به ما کمک کند.

رفیعی پور با بیان این که دانش زیست فناوری می تواند در حوزه همانند سازی حیوانات نیز استفاده شود،گفت: توسعه فناوری رکن اساسی تحقیقات، پیشگیری، مبارزه، مراقبت، ریشه کنی و کنترل بیماری های دام، طیور، آبزیان است.

وی ادامه داد: دامپزشکی برای پیشبرد برنامه های راهبردی باید توجه ویژه به فناوری داشته باشد، زیرا منجر به پایداری این حوزه خواهد شد.

در این مراسم دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر اهمیت نقش زیست فناوری بر سلامت، ،سرمایه گذاری، اقتصاد و امنیت غذایی در حوزه دام، طیور و آبزیان تاکید کرد.

دکتر مصطفی قانعی افزود: این دانش موظف است به واکسنی دست یابد تا تولید کننده، با اطمینان به پرورش دام، طیور و آبزیان بپردازد و با خسارت های ناگهانی روبرو نشود.

وی گفت: ما امروز با دانش زیست فناوری می توانیم با روش زیستی رشد دام را افزایش دهیم که منجر به شکوفایی دامپروری می شود.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اذعان داشت: در حال حاضر ۷۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه زیست فناوری داریم که بیش از نیمی از آن در حوزه کشاورزی، دام، طیور و آبزیان هستند.

وی با اشاره به تشکیل صندوقی در زیست فناوری برای حمایت از این دانش و شرکت های دانش بنیان گفت: در قالب این صندوق، کل هزینه یک پروژه در حوزه زیست فناوری را ما پرداخت می کنیم و اگر پروژه با موفقیت روبرو شد، پول آن باید به صندوق بازگردانده شود.

قانعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره مدت این همکاری و دیگر برنامه های این ستاد با سایر حوزه های بخش کشاورزی اظهار داشت: مدت این همکاری سه سال است و بعد از این تفاهم نامه قراردادهای همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم با جایگزین کردن کود زیستی،مصرف کود شیمیایی را به یک سوم برسانیم.