صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه تا روز چهارشنبه سامانه بارشي را در تهران نخواهيم داشت از افزايش غلظت آلاينده‌ها و پايداري جوي در پايتخت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه تا روز چهارشنبه سامانه بارشي را در تهران نخواهيم داشت از افزايش غلظت آلاينده‌ها و پايداري جوي در پايتخت خبر داد.

مهندس محسن جباري روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي گفت: بر اين اساس تا روز چهارشنبه وزش باد مناسب و بارشي در تهران نخواهيم داشت و از روز يكشنبه نيز دماي هوا در تهران تا پايان هفته حدود سه درجه افزايش خواهد يافت و بدين ترتيب حداقل دماي تهران از زير صفر خارج خواهد شد.

وي با اشاره به پيش بيني جوي پايدار در تهران از روز شنبه تا اواخر هفته جاري افزود: بر اين اساس پيش بيني مي‌شود غلظت آلاينده‌ها در پايتخت افزايش يابد.

مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به وضعيت هواي استان تهران در روزهاي شنبه و يكشنبه به ايسنا گفت: بر اين اساس در روز شنبه آسمان تهران صاف و غبار صبحگاهي پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز 2- و 6 درجه سانتيگراد مي‌رسد. همچنين در روز يكشنبه نيز آسمان پايتخت صاف تا كمي ابري و غبار صحبگاهي خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2- و 7 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

وي در عين حال گفت: بر اين اساس تا روز چهارشنبه آسمان تهران صاف با غبار پيش‌بيني مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور نيز اعلام كرد: بر اساس تحليل آخرين داده‌هاي هواشناسي به سبب عبور سامانه بارشي از عرض‌هاي جنوبي، بارش باران كماكان در روز جمعه در نيمه شرقي خليج‌فارس و درياي عمان و همچنين جنوب و جنوب شرق كشور ادامه دارد كه از اواخر اين روز از دشت بارندگي كاسته مي‌شود و در روز شنبه بارش‌هاي پراكنده در جنوب شرق دور از انتظار نيست.

همچنين در روز جمعه بارش پراكنده باران بر روي درياي خزر و سواحل استان گيلان پيش‌بيني مي‌شود. در روزهاي ابتدايي هفته نيز در اغلب مناطق كشور جو آرام و در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت غبار صبحگاهي پيش‌بيني مي‌شود.