صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۷:۱۴
کد خبر: ۴۱۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۷
قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح تهران به ۸۹۰۰ تومان تا ۹۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسید. بر اساس اعلام این اتحادیه قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی و فروش درب کشتارگاه ۷۹۵۰ تومان و توزیع در واحد‌های صنفی ۸۱۰۰ تومان و قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال در شهر تهران ۸۴۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۷۶۰۰ تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده‌فروشی و برای مصرف کننده نهایی به 8900 تومان تا 9200 تومان در تهران افزایش یافت به‌طوری که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت تعیین‌شده این اتحادیه در سطح خرده‌فروشی را 8550 تومان اعلام کرده است.

قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم مرغ در خیابان جمال‌زاده شمالی تهران نیز به دو نرخ 8900 تومان و 9200 تومان در دو فروشگاه مختلف به‌فروش می‌رسد.

بر اساس اعلام این اتحادیه قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی و فروش درب کشتارگاه 7950 تومان و توزیع در واحدهای صنفی 8100 تومان و قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال در شهر تهران 8400 تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 7600 تومان است.

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار، چندی پیش قیمت کف و سقف قیمت مرغ را 7100 تومان تا 7800 تومان اعلام کرده و گفته بود که اگر قیمت مرغ به بیش از این قیمت برسد دولت به عرضه گوشت مرغ اقدام می‌کند و اگر به کمتر از 7 هزار و 100 تومان برسد گوشت مرغ را از تولیدکنندگان می‌خرد.

بنابراین گزارش با وجود اختصاص ارز یارانه‌ای 3800تومانی به واردات خوراک دام و طیور ذرت و سویا در بازار افزایش قیمت داشته به‌طوری که بر اساس گفته فعالان بخش خصوصی قیمت هر کیلوگرم ذرت به حدود 1200 تومان و کنجاله سویا به 2600 تومان تا 2700 تومان رسیده است.

منبع: تسنیم