صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین گردهمایی «مدیران بیمه های زندگی شرکت های بیمه» با موضوع «تفکیک حساب­های معاملات بیمه های زندگی از سایر حسابها» در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه، مجید تقی لو ، مدیرکل نظارت بر بیمه­ های زندگی بیمه مرکزی ، الزامات مقرراتی و چگونگی «تفکیک حساب­های معاملات بیمه­ های زندگی» را تشریح کرد.

وی گفت: ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود .

مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی اضافه کرد: تفکیک حساب­های مربوط به بیمه زندگی مستلزم هماهنگی، درک و ایجاد زبان مشترک بین سه بخش فنی، مالی و فناوری اطلاعات در شرکتهای بیمه بوده و اگر این درک و زبان مشترک بین این سه بخش شکل نگیرد این هدف حاصل نخواهد شد.

در ادامه علی فرزین، مدیر بیمه­ های عمر و سرمایه­ گذاری شرکت بیمه البرز، تجربه بیمه البرز را در زمینه پیاده سازی تفکیک حساب­های زندگی از غیرزندگی و تغییرات سیستم حسابداری و سیستم کدینگ شرکت تشریح کرد و حاضران در جلسه به بحث و بررسی درباره این موضوع پرداختند.