صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سقوط جنگنده اف- ۳۵ آمریکا در کارولینای جنوبی، تردیدهایی را هم برای دولت آمریکا و هم مشتریان بین المللی درباره گران قیمت‌ترین جت جنگنده در ارتش آمریکا ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش «انتخاب»، یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا ضمن تایید سقوط این جنگنده اعلام کرد خلبان به موقع از این هواپیما بیرون پریده و این حادثه تلفات جانی نداشت.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی سی ان ان اندکی پیش گزارش داده بود نخستین فروند از جت‌های اف - ۳۵ بی با موفقیت یک هدف طالبان را در خاک افغانستان مورد اصابت قرار داده است و این نخستین عملیات رزمی موفقیت آمیز این هواپیما‌ها به شمار می‌رود.

با این همه سقوط این هواپیما سوالاتی را در زمینه اعتبار و کارآیی گران قیمت‌ترین جت‌های جنگنده تولید شرکت لاکهید مارتین هم برای دولت آمریکا و هم مشتریان بین المللی ایجاد کرده است. این جت هنوز مراحل نهایی تست پرواز خود را تکمیل نکرده است.

انگلیس قصد دارد ۱۳۸ فروند از این هواپیما‌های جنگنده را خریداری کند و ایتالیا و استرالیا نیز در حال خرید این نوع جت‌ها از آمریکا هستند.

با این همه یک کارشناس هوایی آمریکا گفت: سخن گفتن درباره زمین‌گیر شدن این هواپیما‌ها هنوز زود است، زیرا به احتمال زیاد عواملی مانند اشتباه خلبان یا اشتباه فنی عامل سقوط جت جنگنده در کارولینای جنوبی بوده است.