صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷
رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات آستانه گفت که استان ادلب به یک استان امن تبدیل شده و به زودی شاهد آتش بس فراگیر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات آستانه گفت که استان ادلب به یک استان امن تبدیل شده و به زودی شاهد آتش بس فراگیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد طعمه، رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات آستانه گفت: استان ادلب اکنون یک استان امن است و به زودی به منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که آتش بس فراگیر در آنجا برقرار است. تلاش‌هایی برای ممانعت از اجرای توافق ادلب وجود دارد. آرامش و ثبات و آتش‌بس فراگیر در این استان به اجرای راهکار سیاسی براساس قطعنامه‌های شورای امنیت کمک خواهد کرد.

وی گفت: توافق ادلب محدودیت زمانی ندارد و تا زمان رسیدن به راهکار سیاسی نهایی ادامه خواهد داشت.

ترکیه و روسیه اخیرا با ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب توافق کردند. براساس این توافق باید افراد مسلح سلاح سنگین خود را تحویل بدهند و تمامی گروه‌های تندرو این منطقه را ترک کنند.

طعمه از ساکنان ادلب خواست به "ادعاهای نظام سوریه درباره بازپس‌گیری ادلب" توجهی نکنند. وی گفت: هیچ کسی به این استان حمله نخواهد کرد.

وی تحویل سلاح سنگین از سوی گروه‌های مسلح را ستود و گفت: اکنون زمان تشکیل یک اداره مدنی برای خدمت به ساکنان ادلب رسیده است.