صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۱:۴۱
کد خبر: ۴۵۳۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله مکارم شیرازی از مرجع تقلید با اشاره به ابطال مصوبه مادام‌العمر گفت: می‌خواستم در نامه‌ای به نمایندگان مجلس در این باره تذکر دهم که خوشبختانه خود آنها پیش‌قدم شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در آئین یادبود ۵۳۳ شهید روحانی استان‌های خراسان که ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم چرا آنان که ثابت کردند که طرفدار عدالت و مخالف هرگونه تبعیض هستند.

این مرجع تقلید ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابطال مصوبه حقوق مادام‌العمر نشان دادند که خود آنان در عمل طرفدار عدالت در کشور هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مصوبه مادام‌العمر گفت: در این راستا می‌خواستم در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر دهم که در این راستا خود نمایندگان با ابطال این مصوبه در این حوزه پیش‌قدم بودند.

این مرجع تقلید در ادامه و با بیان ین که چرا فردی با چند سال خدمت حقوق مادام‌العمر از این کار دریافت کند اظهار داشت: اموالتان را با مال‌های آلوده حرام نکنید.

وی افزود: اگر کلامی از عدالت و اجرای آن در جامعه مطرح می‌شود باید خودمان در ردیف نخست اجرای عدالت قرار بگیرم که بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راه و با ابطال مصوبه مادام‌العمر، نشان دادند که خودشان در ردیف نخستین کسانی هستند که به اجرای عدالت می‌پردازند.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود در یادواره شهدای روحانیت استان‌های خراسان رضوی به سخنان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در سخنان خود با مردم در ارتباط با رعایت عدالت در جامعه این‌گونه بیان داشتند که این مردم اگر شما را به اجرای امور نیک امر می‌کنم خودم ابتدا آن را انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: همچنین امام علی (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به مردم در ارتباط با ترک از انجام اعمال ناشایست بیان داشتند که اگر مردم را نهی از انجام کاری می‌کنم ابتدا خودم را از انجام آن کار نهی می‌کنم و در عمل نیز انجام نمی‌دهم.

مرجع عالیقدر جهان تشییع افزود: این همان منطق اسلام است که دراین راستا و این گونه عمل کردن نیز منطق بر عملکرد روحانیون است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در دعوت کردن مردم به انجام امور باید با عمل دعوت کرد نه این که تنها و با دعوت به زبان اکتفا کرد.

این عالم و مرجع تقلید در ادامه به شهدای روحانیت اشاره کرد و گفت: در ارتباط با ایثار و شهادت بحث‌ها بسیار مفصل است و در این راستا در آیات قرآن و احادیث بسیاری به این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به ۱۶۹ آل عمران گفت: در این آیه که مخاطب آن پیامبر عظیم شان اسلام بوده به درجه و مقام شهید اشاره شده است.
مکارم شیرازی افزود: در این آیه به این اشاره شده است که شهدا زندگان همیشه جاوید هستند و شهادت آنان به معنای از بین رفتن آنان نیست چرا که آنان زندگان همیشه جاوید هستند.
وی اظهار داشت: این بزرگترین افتخار برای انسانی که رو به فنا می‌رود در میان آنان افرادی پیدا شوند که به ابدیت و بقا بپیوندند و در این راستا آنان در نزد خداوند بزرگ مرتبه جایگاه دارند.
مکارم شیرازی افزود: آنان در نهایت شادی و نشاط قرار دارند و هرگز غمی به وجود آنان راه نمی‌یابد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عباس سعيدي
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
از مردم ورسانه ها بايد تشكر كرد كه آگاهانه اعتراض شديد خود را اعلام و به گوش برخي افراد به عنوان نماينده و غافل از مسئوليت نمايندگي رساندند وازاين مصوبه افتضاح عقب نشيني كردند . وبا همه ارادتي كه به جناب حضرت آيت الله مكارم وساير مراجع عظام وروحانيت معزز دارم چه خوب بود كه ايشان زودتر از مردم به اين مصوبه چون وچرا مي كردند تا مجلس ديگر جراءت طرح اين گونه مصوبات بيت المال سوز وانحصار طلبانه را پيدا نكند. انشائالله انتخاب هم اين نظر را سانسور ومثله نكند.
نوید
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
البته فراموش نشود نمایندگان عزیز پیشقدم نشدند عقب نشینی کردندو حضرت ایت اله باید از رسانه ها تشکر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
من هم نفهمیدم چرا از نمایندگانی تشکر میشود که خود مسبب این قانون ظالمانه بودند