صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۶۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت شامگاهی امروز قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 98 کل کشور بند "الف" تبصره 12 این لایحه را مصوب کردند.

در این مصوبه مجلس آمده است: افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به‌نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

 پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب 26/2/1375 و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

به گزارش تسنیم، پیشتر از این محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود حقوق کارکنان دولت در سال آینده 20 درصد افزایش پیدا می کند.

منبع: تسنیم