صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۶:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها مربوط به محویات داخل خودرو است، از برنامه ویژه این پلیس در خصوص کنترل و جلوگیری از وقوع سرقت در شب عید خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها مربوط به محویات داخل خودرو است، از برنامه ویژه این پلیس در خصوص کنترل و جلوگیری از وقوع سرقت در شب عید خبر داد.

سردار علیرضا لطفی (رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ)  درباره وقوع سرقت در تهران گفت: با توجه به آمارهایی که در اختیار داریم، در مهرماه با افزایش وقوع سرقت در تهران مواجه بودیم.

وی ادامه داد: از پایان مهرماه خوشبختانه شاهد روند کاهشی در خصوص وقوع سرقت هستیم. این کاهش به صورت میانگین در برخی ماه‌ها ۵ درصد و در برخی‌ماه‌ها ۲ درصد بوده است. همچنین کاهش وقوع سرقت در ماه‌های دی و بهمن نیز ادامه داشته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات این پلیس در خصوص کنترل سرقت و جلوگیری از افزایش وقوع آن در شب عید خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای در خصوص خرید شب عید داریم تا بتوانیم روند افزایش وقوع سرقت را کنترل کنیم.

سردار لطفی تصریح کرد: وضعیت ما در خصوص کشف وقوع سرقت نسبت به سال گذشته بهتر است و با افزایش کشف سرقت‌ها روبرو بودیم و بیش از ۱۱ درصد کشفیات سرقت داشتیم. تلاشمان را نیز می‌کنیم که بتوانیم وقوع سرقت را نیز بیش از گذشته مهار کنیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم که برای کاهش وقوع سرقت اقدامات پلیس به تنهایی تاثیری ندارد و همه بخش‌های مختلف باید پای کار آمده و همه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اخیرا نیز با دادستان تهران و سرپرست دادسرا اقدامات خوبی در خصوص کنترل سرقت در تهران انجام داده‌ایم.

رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این اقدامات گفت: با همکاری قوه قضاییه مجتمع جدیدی در خصوص مقابله با سرقت در شرق تهران افتتاح شده و در حقیقت دادسرای مستقلی برای سرقت ایجاد شده است. بی‌شک این نوع اقدامات در کاهش وقوع سرقت نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سردار لطفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: سرقت محتویات خودرو نیز بالاترین آمار را در وقوع سرقت‌ها دارد و بیش از ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها به سرقت لوازم داخل خودرو اختصاص می‌یابد و ما امیدواریم با جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر این میزان نیز کاهش پیدا کند.

منبع: ایلنا