صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
یوتیوب تحت فشار بریتانیا قرار دارد. این فشار با هدف محدود کردن فعالیت های حزب راست افراطی در شبکه های مجازی انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوتیوب تحت فشار بریتانیا قرار دارد. این فشار با هدف محدود کردن فعالیت های حزب راست افراطی در شبکه های مجازی انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد یوتیوب به ابزاری برای فشار وارد کردن به برخی کاربران یا توهین و نحقیر برخی دیگر از کاربران تبدیل شده است. برای مثال ادعا می شود برخی اعضای حزب راست از رسانه ها برای آزار و اذیت روزنامه نگاران استفاده می کنند.

تام واتسون  بنیانگذار موسسه دفاع از فعالیت های فرابورس در این خصوص می گوید: "هر پلت فرم شبکه اجتماعی دیگری غیر از یوتیوب، پروفایل  افرادی مثل استیون یاکسلی لنون(از اعضای حزب راست افراطی) را به خاطر رفتار خشونت آمیزش از بین برده اند اما یوتیوب به این موضوع توجهی نشان نمی دهد."

به گفته رسانه های بریتانیا برخی افراد از حزب راست افراطی روزنامه نگاران را از طریق رسانه های اجتماعی تهدید می کنند و سعی دارند اقدام ب سرکوب آنلاین دموکراسی و آزادی بیان کنند. پیش از این پلتفررم فیس بوک صفخات افرادی را که ایجاد اعراب و نا امنی مجازی می کردند را مسدود کرد.

اکنون پرسشی که از سوی برخی از مقامات بریتانیا مطرح می شود این است که؛ آیا وزیر امور خارجه می تواند یوتیوب و دیگر پلتفرم های فعال به عنوان شبکه های اجتماعی را محدود کند یا خیر. با همه این ها موضوع مهم تر این است که تمام شرکت های فعال در دنیای مجازی موظفند برای فعالیت های خود پاسخگو باشند.

بر همین اساس نیز وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه ای گفت: "ما همه به آزادی بیان ایمان داریم. اما همزمان بر این باوریم که آزادی بیان محدودیت دارد، ما معتقدیم افرادی که به دنبال ارعاب دیگران هستند، به طور بالقوه ادر حال قانون شکنی هستند و این موضوعی فراتر از دسترسی عادی و مغایر با آزادی بیان است."

دستورالعمل های محلی یوتیوب انواع "آزار و اذیت و سوء استفاده اینترنتی" را ممنوع می کند. اما افرادی مثل واتسون که در پلتفرم های مختلف دیگران را تهدید می کنند، هچنان آزادانه در این پلتفرم فعال هستند.