صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تخلیه محموله بشردوستانه صلیب سرخ آلمان برای کمک به سیل زدگان کشورمان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید متانی در مورد محموله‌ای که از سوی صلیب سرخ آلمان به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شده است، اظهار کرد: اقلام ارسال شده وارد کشور و تخلیه شد و این محموله روز دوشنبه به صورت رسمی به هلال احمر تحویل داده خواهد شد تا از روز سه‌شنبه در مناطق سیل‌زده مورد استفاده قرار گیرد. 
معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد جزئیات این محموله امدادی گفت: این محموله شامل 40 فروند قایق نجات با تجهیزات کامل، 81 سوپ لباس سیلاب، 80 کلاه ایمنی نجات، 40 جلیقه نجات سیلاب، 45جفت بوت، 28جفت نیم‌بوت و 7جفت کفش مخصوص سیلاب است.
به گفته وی، تجهیزات فنی نجات سیلاب از جمله طناب و قرقره مخصوص نیز از دیگر اقلام این محموله است.
متانی اضافه کرد: با توجه اینکه استفاده از این قایق‌ها نیازمند آموزش است، تیم‌های تخصصی سیلاب از استان‌های مختلف شناسایی شده‌اند و پس از تحویل رسمی قایق‌ها و تجهیزات از آنها برای توزیع اقلام و انتقال هموطنان به نقاط امن استفاده خواهد شد.
وی در مورد اینکه از این قایق‌ها و تجهیزات در کدام مناطق کشور استفاده خواهد شد، گفت: به دلیل شرایط خاصی که در خوزستان حاکم است نزدیک به 80 درصد تجهیزات به این استان ارسال می‌شود.