صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه از وقوع سه فقره حریق در این شهرستان طی روز‌های اخیر خبر داد و افزود: در سه روز گذشته، بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان در مناطق سلیجرد، سدالغدیر و روستای جمشیدآباد ساوه طعمه حریق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه گفت: 250 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان طی چند روز اخیر دچار حریق شدند.

به گزارش ایسنا، پوریا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افزایش دما و رویش انواع پوشش گیاهی به سبب بارش‌های مطلوب بهاری، مراتع در معرض حریق قرار دارند.

وی از وقوع سه فقره حریق در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: در سه روز گذشته، بیش از 250 هکتار از مراتع این شهرستان در مناطق سلیجرد، سدالغدیر و روستای جمشیدآباد ساوه طعمه حریق شد.

وی افزود: این حریق‌ها که عمدتا به علت بی‌توجهی عامل انسانی رخ داد، با تلاش‌های نیروهای مردمی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت از اراضی این اداره مهار شد.

حسن‌پور اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی و افزایش سطح آگاهی‌های شوراها و دهیاران از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی را از اقدامات این اداره بیان کرد و افزود: حفظ پوشش گیاهی مراتع علاوه بر جلوگیری از وقوع سیل و ریزگردها می‌تواند به تقویت و بهبود کیفیت خاک کمک دو چندان کند.

در شهرستان ساوه ۳۵۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد که تقریبا ۷۷ درصد از مساحت این شهرستان را شامل می‌شود.