پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی به دنبال جذب فالوور هر چه بیشتر هستند. بخشی از این تلاش با هدف شهرت و محبوبیت است اما به نظر می رسد، برخی دیگر به دنبال منافع مادی این ماجرا هستند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها شبکه اجتماعی Linktree که نوعی پل ارتباطی بین اینستاگرام و کاربران محسوب می شود، در تلاش است تعداد کاربران خود را افزایش دهد.
این شبکه اجتماعی طی 3 سال 3 میلیون کاربر را جذب کرده است و ادعا می کند که در یک مسیر رشد جدی قرار دارد. این شبکه اجتماعی برای جذب افراد مشهور ، تأثیر گذار و برند های تجاری تلاش زیادی کرده است و همین موضوع نیز بخش مهمی از استراتژی رشد Linktree را تشکیل داده است .
این شرکت به دنبال رقابتی تر شدن پروفایل اینستاگرامی خود در برابر اینستاگرام است. Linktree به کاربران اینستاگرام اجازه می دهد تمام محتوای آنلاین خود را در یک صفحه واحد جمع کنند بنابراین پایگاه اطلاعاتی کاربران شامل برخی از مشهورترین افراد و برند های جهان است. این برنامه به عنوان یک راه حل برای حل مشکل "ارتباط بیو" در اینستاگرام شروع شد و پس از آن با استقبال کاربران به سرعت محبوب شد.
از هنرمندان تا فروشندگان می توانند با کمک ابزار linktree روشهای رسیدن کاربران به خود را محدودتر کنند.نامهای بزرگی مانند فارل ویلیامز و دیوید گتا و گوینده انگیزشی تونی رابینز طی هفته گذشته در این ابزار ثبت نام كردند.از آنجا که این سرویس خدماتی را ارائه می دهد که افراد مشهور به آن احتیاج دارند(شاید خیلی بیشتر از پروفایل شخصی شبکه های اجتماعی) بنابراین جذب این نام های بزرگ در بازاریابی این شبکه اجتماعی اثراتی مثبت دارد.
با این وجود جالب است بدانید که linktree منتقدانی جدی نیز دارد. بسیاری از منتقدان متقدند این ابزار ارتباطی ایمن نیست و اطلاعات کاربران را افشا می کند. از سوی دیگر تجاری سازی شبکه های اجتماعی و تاکید بر تعداد فالورها موضوعی است که مدت ها است مورد انتقاد کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی قرار دارد.