صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه تأکید کرد همتایان اروپایی او با واشنگتن درباره ایران هم‌نظر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه بر همسویی دیدگاه‌های کشورش با سه کشور اروپایی درباره مقصر شمردن ایران بابت حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی تأکید کرد.

اسپر گفت: «هفته گذشته من با همتایانم از انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران صحبت کردم. اجماع روشنی در این خصوص وجود دارد: ایران، مسئول این حمله غیرعادی به خاک عربستان سعودی است.»

آلمان، انگلیس و فرانسه شب گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای همسو با ادعاهای ریاض و واشنگتن ایران را به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کردند. 

در این بیانیه ادعا شده است: «واضح است که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفت سعودی است».

این سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود عنوان کردند: «این حملات ضرورت دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها با تعامل تمامی طرف‌ها را نشان می‌دهد».

روز شنبه۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است. 

منبع: فارس