صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

سه‌شنبه - ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
کد خبر: ۵۰۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
محققان دانشگاه شیكاگو نوعی رژیم غذایی موسوم به MIND را برای پیشگیری از آلزایمر طراحی كرده‌اند. بررسی‌های اولیه نشان داده است كه این رژیم غذایی موجب كاهش ۵۳ درصدی بیماری آلزایمر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان دانشگاه شیكاگو نوعی رژیم غذایی موسوم به MIND را برای پیشگیری از آلزایمر طراحی كرده‌اند. بررسی‌های اولیه نشان داده است كه این رژیم غذایی موجب كاهش ۵۳ درصدی بیماری آلزایمر می‌شود.

طبق این رژیم غذایی خوردن سبزیجات پهن برگ، مغزهای آجیلی، بلوبری یا توت فرنگی، لوبیا، غلات كامل، ماهی، مرغ و روغن زیتون توصیه می‌شود. در این رژیم غذایی محدود كردن مصرف گوشت قرمز، كره و مارگارین كمتر از یك قاشق چایخوری در روز، پنیر، شیرینی‌جات، موادغذایی سرخ شده یا فست‌فود به میزان یك وعده در كل هفته وجود دارد.

دستورالعمل این رژیم عبارت است از:

مصرف حداقل سه وعده غلات كامل، سالاد و یك نوع سبزی دیگر در روز. خوردن مغزهای آجیلی به‌عنوان میان وعده در بیشتر روزها. لوبیا یك روز درمیان. انواع توت حداقل دو بار در هفته. مصرف مرغ، دو بار و ماهی حداقل یك بار در هفته.

 

منبع: مهر