صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۲۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
سخنگوی جنبش حماس فلسطین در واکنش به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی تأکید کرد که امت اسلامی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و علیه دشمن اشغالگر صهیونیست، متحد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش حماس فلسطین امروز جمعه به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی در بغداد واکنش نشان داد.

حماس در بیانیه‌ای که در وبسایت این جنبش منتشر شد، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از سران الحشد الشعبی عراق را به ملت ایران و عراق تسلیت گفت. 

همچنین «حازم قاسم» سخنگوی حماس در اظهارنظری مطبوعاتی گفت، «تلاش‌های ترور سلیمانی، فقط به سود طرح [رژیم] صهیونیستی و هدف از آن، اختلاف‌افروزی است».

به گفته قاسم، ترور سپهبد سلیمانی در راستای ایجاد نگرانی‌ها و اختلافاتی است که قدرت امت اسلامی را در مقابله با چالش‌ها تضعیف می‌کند؛ چالش‌هایی که معلول نفوذ رژیم صهیونیستی با پوشش آمریکا است.

جنبش حماس خاطر نشان کرد که حملات رژیم صهیونیستی به همه اقشار امت اسلامی، یکسان‌سازی تلاشها را در جبهه‌های مقاومت علیه اشغالگر صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات را می‌طلبد؛ اشغالگری که دشمن اصلی امت اسلام است.

پیش از حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تأکید کرد که ترور سپهبد سلیمانی در حالی به دست متجاوز آمریکایی صهیونیستی هدف قرار گرفت که در خطوط مقدم رویارویی بود». 

جهاد اسلامی با بیان اینکه، «امت [اسلام] پرچم خود را در مقابل این تجاوز بالا می‌گیرد» اعلام کرد که «در راه آزادسازی [قدس] هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد». 

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران هم در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. آمریکا همچنین مدعی شد که سپهبد سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.