صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۳:۳۶
کد خبر: ۵۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
 "شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین در آیین گشایش مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در یک مجمع عمومی جهانی از سیاست‌های کشورش دفاع کرد و گفت: چین هر چه در توان داشته بکار گرفته و به شکلی بسیار شفاف در مورد کرونا عمل نموده و با قدرت به همکاری و مشارکت با کشور‌های دیگر ادامه داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، اجلاس مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی از عصر امروز به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رهبران کشور‌های مختلف آغاز شده است.

رییس جمهوری چین در این اجلاس که به صورت ویدیو کنفرانس از پکن سخن می‌گفت: تاکید کرد کشورش در جریان همه گیری کرونا هر تدبیر ضروری و اقدام مناسبی را انجام داده و حمایت‌ها و کمک‌هایی را در اختیار کشور‌های دیگر قرار داده است و به این پشتیبانی ادامه خواهد داد.

شی همزمان از تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی و مشارکت ارزنده این نهاد برای مبارزه با ویروس خطرناک کرونا تقدیر کرد و سیاست‌های کشورش را در این باره تشریح نمود.

وی برای اولین بار در یک مجمع عمومی جهانی از سیاست‌های کشورش دفاع کرد و گفت: چین هر چه در توان داشته بکار گرفته و به شکلی بسیار شفاف در مورد کرونا عمل نموده و با قدرت به همکاری و مشارکت با کشور‌های دیگر ادامه داده است.

او با اشاره تلویحی به قطع بودجه آمریکا برای سازمان بهداشت جهانی گفت که کشور‌های دنیا باید از فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان حمایت کنند.

رییس جمهوری چین گفت که کشورش زمانی که کرونا پایان یافت از بررسی‌ها و مرور‌های جامع درباره واکنش به این بحران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به تقویت حاکمیت جهانی بر بهداشت دنیا گفت: اقدامات باید با هدایت و ریاست سازمان بهداشت جهانی و مبتنی بر علم و دانش و بر اساس اصول حرفه‌ای و البته عادلانه و بی طرف باشد.

رییس جمهوری چین در مورد ضعف‌های موجود گفت که باید بهداشت جهانی و امنیت بهداشتی دنیا تقویت شده و کشور‌ها برای مقابله با چنین شرایطی آمادگی بالاتر و سریعتری داشته باشند و چین نیز برای کمک به کشور‌های دیگر بخصوص کشور‌های در حال رشد در مواجهه با کووید ۱۹ برای دو سال آینده ۲ میلیارد دلار اختصاص می‌دهد.

وی در مورد اقدامات چین نیز تاکید کرد که همه کار‌های این کشور در موقع همه گیری کرونا، شفاف و باز بوده و اطلاع رسانی‌های مداوم با سازمان بهداشت جهانی و با دیگر کشور‌ها به شکل مسئولانه انجام شده است.

روش‌های کنترل بیماری به گفته وی خیلی سریع در اختیار دیگر کشور‌ها قرار گرفته و پنهان کاری صورت نگرفته و تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس انجام شده و همه اطلاعات تقسیم شده است.

شی تلاش‌های دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و شخص وی را مورد حمایت قرار داد و گفت که سازمان تحت ریاست وی، بسیار خوب عمل کرده و مشارکت ارزنده‌ای داشته و جامعه بین المللی نیز این را مورد اذعان قرار داده است.

وی حمایت از سازمان بهداشت جهانی را در این شرایط حمایت از همکاری بین المللی برای مبارزه با کرونا و نجات جان انسان‌ها دانست و خواست که جامعه بین المللی برای شکست کرونا حمایت‌های سیاسی و مالی بیشتری در اختیار سازمان قرار دهد.

رییس جمهوری چین همچنین از ایجاد یک مرکز واکنش بشردوستانه جهانی در چین در آینده اسم برد و گفت که در این زمینه چین با سازمان ملل همکاری خواهد کرد.

او ادامه داد: به دنبال ساخت واکسن هستیم و اینکه همه کشور‌ها از چنین تولیدی در چین بهره‌مند شوند این واکسن پس از تولید باید در اختیار دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های در حال رشد قرار گیرد و پکن باید اطمینان حاصل کند این هدف تحقق می‌یابد.

شی به آفریقا اشاره کرد و گفت: چین ساخت اداره مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری در آفریقا را تسریع خواهد کرد و بیمارستان‌های چین با ۳۰ بیمارستان آن قاره همکاری بسیار نزدیکی خواهند داشت.

وی در مورد بازگشایی کسب و کار و فعالیت‌های تجاری و مدارس در آمریکا و اروپا گفت که کشور‌ها هر زمانی که میسر باشد بتدریج و با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی این کار را انجام می‌دهند.

وی در سخنرانی خود برای سازمان بهداشت جهانی همکاری کلان اقتصادی را در دنیا مهم برشمرد و گفت که نباید در زنجیره‌های عرضه جهانی اختلالی بوجود بیاید.

منبع: ایرنا