صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قد افراد می‌تواند در احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کرونا موثر باشد. محققان دریافتند که قطرات بزاق حتی با یک نسیم ضعیف با سرعت ۴ کیلومتر بر ساعت، در ۵ ثانیه حدود ۵.۵ متر حرکت می‌کنند. توده قطرات بزاق (حاصل از سرفه یا عطسه)، بزرگسالان و کودکان دارای قد‌های متفاوت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد کوتاه قامت‌تر در صورت قرار گرفتن در مسیر قطرات بزاق، در معرض خطر بیشتری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش همشهری آنلاین، محققان دریافتند که قطرات بزاق حتی با یک نسیم ضعیف با سرعت ۴ کیلومتر بر ساعت، در ۵ ثانیه حدود ۵.۵ متر حرکت می‌کنند.

توده قطرات بزاق (حاصل از سرفه یا عطسه)، بزرگسالان و کودکان دارای قد‌های متفاوت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد کوتاه قامت‌تر در صورت قرار گرفتن در مسیر قطرات بزاق، در معرض خطر بیشتری هستند.

عوامل زیادی از جمله اندازه و تعداد قطرات، نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر و هوای اطراف هنگام پراکندگی و تبخیر، چگونگی انتقال گرما و جرم و همچنین رطوبت و دمای هوای اطراف در نحوه حرکت قطرات بزاق تأثیر می‌گذارد.

محققان می‌گویند برای تعیین تأثیر دمای سطح زمین بر رفتار قطرات بزاق در هوا و بررسی محیط‌های داخلی که در آن تهویه هوا به طور قابل توجهی بر حرکت ذرات از طریق هوا تأثیر می‌گذارد، مطالعات بیشتری لازم است.