صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۵۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
استاندار مازندران با اظهار این که حضور شهروندان در تفرجگاه‌ها بویژه در سواحل دریای خزر در مقایسه با سال گذشته تا ۱۵درصد رشد داشته است ، گفت : متاسفانه وضعیت رعایت مقولات بهداشتی در این مناطق نیز نامطلوب گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار مازندران با اظهار این که حضور شهروندان در تفرجگاه‌ها بویژه در سواحل دریای خزر در مقایسه با سال گذشته تا ۱۵درصد رشد داشته است ، گفت : متاسفانه وضعیت رعایت مقولات بهداشتی در این مناطق نیز نامطلوب گزارش شده است.

 احمد حسین زادگان  پس از جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران افزود : شهروندان و مسافران نباید فکرکنند همه چیز به شرایط عادی بازگشته است ، چون آمارها نشان می هد که در استان مازندران همچنان شاهد بیماران کرونایی هستیم و روازنه حدود ۷۰ تا ۸۰ بیمار جدید در بیمارستان ها کرونایی بستری می شوند .

وی با تاکید بر این که بازگشت به فعالیت های اقتصادی به معنای پایان شیوع کرونا نیست ، گفت : تمامی کسب و کارهایی به چرخه فعالیت بازگشته اند ، دارای تعهد هستند و باید به تعهداتشان عمل کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : تنها راه حفظ اقتصاد و سلامت مردم در مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی است و اصل را بر این گذاشته ایم که درآمد اصلی استان بویژه در شهرستان های ساحلی منوط به حضور گردشگران است چرا که طبق اظهارات کارشناسان این ویروس حداقل تا ۲ سال دیگر نیز مهمان کشور است.

وی افزود : اگر چه توجه به اقتصاد مردم از محل گردشگری یک امری اجتناب ناپذیر در استان است ، اما بازرسی ها در رعایت مقولات بهداشتی نیز تشدید شده و در ایام پیش رو یعنی تا پایان شهریور که فصل پیک حضور مسافران و گردشگران در مازندران محسوب می شود ،اگر اصناف و یا واحدی از حد استاندارد خارج شده و موازین بهداشتی را رعایت نکند به رغم میل باطنی واحد های متخلف طبق قوانین تعزیراتی جریمه و فعالیت آنان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدود می شود.

حسین زادگان با ذکر این نکته که مازندران استان مسافر پذیر و درآمد اصلی مردم استان از این محل است، گفت : ما چاره ای نداریم تا به نقطه تعادل بین سلامت و معیشت برسیم و در این وضعیت رعایت فاصله اجتماعی ، بهداشت فردی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

وی با بیان این که مازندران میزبان بیشترین گردشگر و مسافر بویژه در سواحل استان است ، تصریح کرد: رعایت مقولات بهداشتی در تعطیلات چند روزه اخیر وضعیت نامطلوبی داشته است و باید توجه کنیم این مشکل فقط مردم استان را درگیر نمی کند چرا که مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور وارد استان می شوند و در نتیجه خطر شیوع و سرایت بیماری کوید ۱۹ به تمام نقاط کشور همواره وجود دارد.

استاندار مازندران ادامه داد : برای این که معیشت و سلامت مردم دچار مشکل نشود از مردم استان بویژه اصناف که بیشترین تماس را با مسافران و گردشگران دارند ، درخواست می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

مصوبات جدید ستاد ملی کرونا

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این مصاحبه به مصوبات جدید ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت : بر این اساس از تیر ماه سال جاری نماز جمعه در شهرستان ها با وضعیت زرد کرونایی اقامه خواهد شد.

حسین زادگان افزود : همچنین مقرر شد تا از تیر ماه مهدهای کودک ها بازگشایی شوند ، کنسرت ها و جشن های فرهنگی و هنری با ۵۰ درصد ظرفیت سالن ها برگزار شود، ، سینماها و کلاس های آموزشی آموزشگاه های خصوصی و تور های داخلی نیز راه اندازی شود.

استاندار مازندران گفت : بازگشایی و آغاز فعالیت این نهاد ها به منزله عادی شدن وضعیت کرونایی نیست بلکه در واقع پذیرش خطر جدیدتر است که تنها راه رعایت مقولات بهداشتی است.

منبع: ایرنا