صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شلیک موشک‌های ضد زره از سمت لبنان به نیروهای اسرائیل: برخی منابع خبری از درگیری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و رسانه‌های اسرائیلی از وقوع «حادثه امنیتی» در مرز خبر می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان این درگیری‌ها تلفاتی نداده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد این درگیری از جایی آغاز شد که سه یا چهار نیروی حزب‌الله قصد نفوذ داشتند که نیروهای این رژیم با آنها مقابله می‌کنند.

وزارت بهداشت: داروی ضد کرونای «اکتمرا» در ایران تولید شد: مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: داروی «اکتمرا» که کارایی آن در بهبود نسبی بیماران کرونا تایید شده نیز در ایران تولید شده و تا دو هفته آینده در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

انتشار اسناد واگذاری بخشی از کوه دماوند: مجموعه‌ای از اسناد با وجود اظهارات نماینده‌ سازمان اوقاف مبنی بر واقع نشدن پلاک های ۶۷، ۶۸ و ۶۹ بخش ۷ ثبت لاریجان در محدوده قله‌ دماوند نشان می‌دهد که دقیقا بخشی از قله دماوند وقف شده است. ماجرای وقف یک‌یازدهم کوه دماوند که بلافاصله پس از شوک افکار عمومی از تصرف ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های آق‌مشهد اتفاق افتاد، با بازتاب‌های رسانه‌ای و حقوقی گسترده‌ای روبرو شد.

کیت استخراج ژنوم کرونا، به تولید انبوه رسید: با تلاش محققین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت‌، کیت استخراج ژنوم ویروس Covid-۱۹ با نام تجاری Simbiolab با کیفیتی برابر با نمونه های بین المللی به تولید انبوه رسید.

تبلیغ و انجام تست کرونا در منزل ممنوع شد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هرگونه تبلیغ در خصوص انجام نمونه‌گیری برای آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید را به دلیل اختلال در برنامه کلان ملی تشخیص، پایش و مهار زنجیره انتقال ویروس و ایجاد تقاضای القایی، غیرمجاز اعلام کرد.

معاون کل وزارت بهداشت: دستیابی ۱۸ یا ۲۴ ماهه به واکسن کرونا، شاهکار خواهد بود: ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: تجربه ۴۰ سال اخیر دنیا در تولید واکسن نشان می‌دهد فرایند کشف، تولید و... هفت سال طول می‌کشد و اینکه می‌گوییم ۱۸ ماهه یا ۲۴ ماهه ممکن است به واکسن دست پیدا کنیم یک شاهکار خواهد بود. این در حالی است که باید واقع بین بود. اکنون چند دهه است که با ویروس ایدز درگیر هستیم یا مدت زیادی است که درگیر مالاریا هستیم، اما هنوز واکسن آن کشف نشده است.

تاکید عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا بر لغو برگزاری کنکور: مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: اصلا وضعیت فعلی تهران خوب نیست و کنکور باید عقب بیفتد و به هیچ‌وجه هیچ نوع تجمعی توصیه نمی‌شود. عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچگونه تجمعی توصیه نمی شود خواهان لغو کنکور شد.

جزئیات 23 بار درخواست ملاقات آمریکا برای دیدار با روحانی: حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جمع مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با اشاره به طرح درخواست های متعدد از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای ملاقات با مقامات ایرانی خاطر نشان کرد: طی ۲ سال و ۳ ماه گذشته که آمریکا از برجام خارج شده است، اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام.

سازمان غذا و دارو: توزیع رایگان ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا از شهریور: محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوانزا گفت: به اندازه نیاز گروه‌‌های آسیب‌‌پذیر که حدود 8 تا 8.5 میلیون دوز است، واکسن آنفلوانزا برای خرید پیش‌‌بینی کرده‌‌ایم. برآورد شده است که حدود 2.5 میلیون واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌‌های درمانگر، زنان باردار، بیماران پیوندی و خاص و افراد مسن قرار خواهد گرفت.

۲۱۲ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید. وی افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دولت به کرونا مبتلا شد: تست کرونای علی ربیعی سخنگوی دولت مثبت بوده و وی به کووید 19 مبتلا شده است. دفتر سخنگوی دولت اعلام کرده است:‌ با توجه به بروز برخی علائم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دکتر ربیعی از اواخر هفته گذشته در منزل در حال استراحت بوده و باتوجه به اینکه تست اولیه کرونای ایشان مثبت شده و به منظور بررسی‌های بیشتر و بنا به تاکید پزشکان در بیمارستان بستری شده‌اند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کرونا مبتلا شد: یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از افراد مطلع نوشت، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کرونا مبتلا شده و خود را در خانه قرنطینه کرده است. روز دوشنبه نتیجه تست کرونای «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مثبت اعلام شد. «بلومبرگ»، به نقل از افراد مطلع در کاخ سفید این خبر را اعلام کرده و نوشته اوبراین طی چند روز اخیر به محل کارش مراجعه نکرده است.