صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از كاهش 15 كيلومتر بر ساعتي ميانگين سرعت خودروها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در عين حال آمارها نشان مي‌دهد تردد‌هاي جاده‌اي در نوروز امسال نسبت به پارسال 10 درصد افزايش داشته است.

سردار اسكندر مومني روز پنج‌شنبه در حاشيه بازديد از پاسگاه پليس راه آزاد راه قزوين ـ زنجان با اشاره به اينكه استان قزوين يكي از استان‌هاي منحصر به فرد است كه مركز كشور را به شمال، غرب و شمال غرب متصل مي‌كند، افزود: استان قزوين طي سال‌هاي گذشته به طور مستمر كاهش سوانح و حوادث رانندگي را داشته كه اين امر نشان از عزم و اراده جدي مسئولان پليس و ساير دستگاه‌ها براي كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي دارد.

وي با اشاره به اينكه در سال‌هاي اخير الگوي سفرهاي نوروزي تغيير كرده و مردم يكبار به سفر‌هاي طولاني، يكبار به سفر‌هاي نزديك‌تر و در سال جاري نيز يك بار براي ديد و بازديد‌هاي نزديك مي‌روند، افزود: كشور ما كشوري منحصر به فرد است به شكلي كه در يك مقطع خاص حجم زيادي از سفر‌ها را شاهد هستيم.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در نوروز امسال ميزان جرايم و سوانح و حوادث رانندگي كشور نسبت به سال گذشته كاهش يافته است، افزود: اين امر شعار«جريمه هدف نيست» را محقق مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه در دور اول سفر‌هاي نوروزي ميزان تخلفات رانندگي 20 درصد و ميزان تصادف فوتي نيز 11/2 درصد كاهش داشته است، افزود: متاسفانه دو روز اول مرحله دوم سفرهاي نوروزي را خوب شروع نكرديم و شاهد افزايش تصادفات و تلفات جاده‌اي بوديم اما خوشبختانه پس از آن با توصيه‌هاي صورت‌ گرفته و همكاري خوب مردم روند كاهش كشته‌هاي تصادفات ادامه يافت.

رييس پليس راهور ناجا از آمادگي كامل نيم ميليون نيروي عملياتي دستگاه‌هاي مختلف براي بازگشت مسافران نوروزي خبر داد و گفت: با توجه به پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور موج جديد بارش‌ها طي دو روز آينده تقريبا تمام نقاط كشور به جز بخش‌هايي از نيمه جنوبي را در بر مي‌گيرد لذا پيش‌بيني بارش برف و باران در اكثر محور‌هاي كشور شده است.

وي تصريح كرد: توصيه مي‌كنيم رانندگان از شتاب و عجله به طور جدي پرهيز كرده و طوري برنامه‌ريزي كنند كه روز طبيعت را از درب منازل خود به دامان طبيعت بروند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه متاسفانه عامل 37 درصد سوانح و حوادث رانندگي در نوروز امسال با 650 مورد، «واژگوني» بوده است كه منجر به جرح و فوت شده است، افزود: اين امر يا ناشي از سرعت غير مجاز و يا خستگي و خواب‌آلودگي بوده و از مسافران نوروزي درخواست مي‌كنيم در طول بازگشت سفر خود حتما اين مساله را مد نظر قرار دهند تا نوروزي تلخ نداشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه آمار‌ها نشان مي‌دهد رانندگي مردم در نوروز امسال بهتر شده و شاهد آرامش خاصي در جاده‌هاي كشور بوده‌ايم، تصريح كرد: بررسي‌هاي پليس حاكي است سرعت غيرمجاز در نوروز امسال كنترل شده است و از سوي ديگر ميانگين سرعت در جاده‌هاي كشور در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 15 كيلومتر بر ساعت كاهش يافته است.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته گفت: در عين حال آمار‌هاي نشان‌ مي‌دهد تردد‌هاي جاده‌اي نسبت به سال گذشته در اين ايام حدود 10 درصد افزايش داشته است.

وي در خصوص آخرين وضعيت راه‌هاي كشور نيز گفت: آخرين اطلاعات دريافتي حاكي است ترافكي در اكثر محور‌هاي اصلی كشور پرحجم ولي روان است لذا توصيه مي‌كنيم رانندگان از عجله و شتاب براي بازگشت سفر خود جدا خودداري كنند.