صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۵:۳۴
کد خبر: ۵۶۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نمایندگی روسیه در سازمان مل متحد در واکنش به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت، اعلام کرد که تحریم‌های ایران از همان ابتدا، موقتی بود و برای مدت دقیقا پنج سال تعیین شده و هرگز قرار نبود تمدید شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگی روسیه در سازمان مل طی بیانیه‌ای توییتری در واکنش به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت، اعلام کرد: پیشنهاد آمریکا نقض آشکار ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که به صراحت تاکید می‌کند تنها راه مشروع برای بازنگری در زمان‌بندی رژیم انتقال سلاح از مبدا ایران و به مقصد این کشور، اجماع کمیسیون مشترک برجام است.

به گزارش ایلنا، نمایندگی روسیه همچنین اعلام کرده است که رویه تایید مورد به مورد برای انتقال تسلیحات از ایران و به مقصد این کشور که در قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب سال ۲۰۱۵ به آن اشاره شده است، هیچ‌گونه ارتباطی با حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ندارد و این قطعنامه مشمول هیچ شرط دیگری نبوده است. این تحریم‌ها از همان ابتدا، موقتی بود و برای مدت دقیقا پنج سال تعیین شده است و هرگز قرار نبود تمدید شود. ما همچنان تاکید داریم که هیچ دلیل حقوقی یا استدلال دیگری برای بازنگری در این رویکرد وجود ندارد.