صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) اعلام کرد بحرین و اسرائیل به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند. وی در حساب کاربی خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه رسماً عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین را اعلام کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربی خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفت، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده از بحرین بابت میزبانی کارگاه "صلح برای رفاه" که  به منظور پیشبرد آرمان صلح، عزت و فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینی‌ها روز ۲۵ ژوئن  ۲۰۱۹ در منامه برگزار شد، قدردانی می‌کند.»

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «اسرائیل تصریح کرد مطابق مفاد "چشم‌انداز صلح"، تمامی مسلمان‌هایی که در راه صلح قدم می‌گذارند می‌توانند از مسجد الاقصی بازدید به عمل آورده و در آن نماز بخوانند؛ ضمن آنکه سایر اماکن مقدس اورشلیم (بیت‌المقدس) به روی عبادت‌کنندگان صلح‌جوی تمامی ادیان باز خواهد بود.»

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی بحرین از تماس تلفنی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

این رسانه اعلام کرد پادشاه بحرین در تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر ضرورت دستیابی به صلح فراگیر به عنوان یک گزینه راهبردی! تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پادشاه بحرین به زعم خود خواستار دستیابی به صلح عادلانه بر اساس راه حل دو دولت و قطعنامه های بین المللی شد.

خبرگزاری رسمی بحرین افزود پادشاه بحرین از تلاشهای دولت آمریکا برای پیشبرد صلح و برقراری امنیت در خاورمیانه تقدیر کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه بعد از اعلام عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید سخنرانی کرد.

ترامپ در این سخنرانی گفت: «اشتیاق زیادی برای پیوستن به توافق صلح با اسرائیل وجود دارد.» او مدعی شد منطقه خاورمیانه، ایمن‌تر، باثبات‌تر و صلح‌آمیزتر خواهد شد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری شب گذشته گفته بود که پس از امارات به زودی یک کشور دیگر عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام خواهد کرد. او نام این کشور را اعلام نکرد. 

ترامپ قرار است سه‌شنبه آینده میزبان نشستی با حضور هیئت‌های رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی باشد. مذاکره‌کنندگان دولت آمریکا  در تلاشند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر بحرین و عمان را مجاب کنند روابط خود با رژیم صهیوینستی را علنی کنند.

ترامپ پنجشنبه شب گفت: «هفته آینده در کاخ سفید، مراسمی برای امضای توافق میان امارات و اسرائیل خواهیم داشت و ممکن است یک کشور دیگر به آن ملحق شود. می‌توانم به شما بگویم که کشورهای دیگری هستند که به این روند خواهند پیوست.»

منبع:فارس