صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۱:۳۶
کد خبر: ۶۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
امروز و در مراسم افتتاح پروژه های راه آهن به مناسبت دهه فجر، پروژه اتصال زیرزمینی ایستگاه راه‌آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد که موجب تسهیل دسترسی مسافران قطار به مترو و مسافران مترو به ایستگاه راه‌آهن، می شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن، اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد.

مدیرکل راه‌آهن تهران در این باره اظهار داشت: ایستگاه راه آهن تهران در ۹۰ سال گذشته در چهار طبقه اجرا شده بود و طبقه منفی دو ایستگاه راه آهن تهران استفاده نشده بود اما تلاش کردیم در ۱۶ ماه اتصال ایستگاه راه آهن به مترو انجام شود.

کاظمی منش افزود: بدین ترتیب دسترسی مسافران مترو به ایستگاه راه‌آهن و مسافران قطار به مترو تسهیل شد.

وی گفت: همچنین با اجرای خط ویژه حومه ای، سکوهای ایستگاه راه آهن از هفت سکو با هشت سکو افزایش می یابد.

کاظمی منش به بهره‌برداری از چهار خطه ریلی تهران-لشکری به طول ۳۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: اولین چهار خطه را اجرا کردیم و این موجب می‌شود امکان اعزام چهار قطار همزمان وجود داشته باشد، این خط کمک شایانی برای جابه جایی مسافران از ایستگاه راه‌آهن تهران به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران خواهد داشت.

وی افزود: همچنین خط فرعی در ایستگاه ابردژ اجرا شد که ۹.۵ کیلومتر خط است و انبارهای بزرگ دارد.

مدیرکل راه آهن تهران بیان کرد: خط آنتنی در محور گرمسار با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.

* تولید ۵۴۰ دستگاه واگن در سال ۹۹ در واگن پارس

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم، غضنفر صفاری راد، جانشین مدیرعامل کارخانه واگن پارس اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ دستگاه واگن تولید شده در واگن پارس آماده تحویل داریم.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه واگن را تا پایان سال تحویل می‌دهیم و به تولید ۵۴۰ دستگاه در سال می رسیم.

صفاری راد ادامه داد: پیش بینی تولید ۷۷۰ دستگاه واگن برای سال آینده را داریم.

وی اظهار امیدواری کرد با فاینانس مپنا واگن پارس به ظرفیت تولید هزار دستگاه واگن در سال برسد.