صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سفیر سوریه در مسکو با اشاره به اینکه دمشق با متحدین خود نحوه پاسخگویی به تجاوز آمریکا را بررسی می‌کند، بر حق دمشق در مقاومت مقابل اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سفیر سوریه در مسکو با اشاره به اینکه دمشق با متحدین خود نحوه پاسخگویی به تجاوز آمریکا را بررسی می‌کند، بر حق دمشق در مقاومت مقابل اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران تأکید کرد.

«ریاض حداد»، سفیر سوریه در مسکو ، درباره موضع روسیه در قبال تجاوز جدید آمریکا به سوریه گفت: «روسیه از ابتدای جنگ تروریستی علیه سوریه در کنار دمشق قرار داشت و از حق حاکمیت دمشق دفاع می‌کرد که این دیدگاه از موضع مسکو مبنی بر احترام به قوانین بین المللی و حق حاکمیت کشورها و ماهیت روابط راهبردی سوریه و روسیه نشأت می‌گیرد».

سفیر سوریه در مسکو که با خبرنگار تسنیم در دمشق گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «تجاوز اخیر آمریکا در چارچوب مجموعه تجاوزها و تعرض‌هایی صورت گرفت که آمریکایی‌ها علیه حاکمیت سوریه انجام دادند، به همین دلیل سوریه از حق قانونی و مشروع در پاسخگویی به این تجاوزها برخوردار است، همان گونه که حق مقاومت در برابر اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک سوریه را نیز دارد».

حداد درباره پیامدهای تجاوز و نحوه پاسخ به آن، تأکید کرد: «تغییر مواضع بعد از این تجاوز با هماهنگی با متحدین دمشق صورت خواهد کرد و مواضعی اتخاذ خواهد شد که به نفع سوریه باشد و از حاکمیت سوریه محافظت کند و موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه باشد که آمریکایی‌ها تلاش می کنند، با چنین تجاوزهایی آن را متزلزل کنند».