صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالي كه گوجه فرنگي اين روزها بالاترين قيمت‌هاي خود را تجربه مي‌كند، رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان خبر داد كه گوجه فرنگي ارزان در راه است و از 10 روز آينده عرضه مي‌شود.

حسين مهاجران در گفت‌و‌گو با (ايسنا) با اعلام اين خبر اطهار داشت: از 10 روز آينده گوجه فرنگي زير هزار تومان در ميدان ميوه و تره‌بار به فروش ‌رسيده و در مغازه‌ها تا 1300 تومان عرضه خواهد شد.

وي ادامه داد: اين گوجه‌ها از جيرفت وارد و به ميزان وسيعي عرضه خواهد شد.

مهاجران گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلو گوجه فرنگي در ميدان‌هاي ميوه‌و تره‌بار 2900 تومان است كه در مغازه‌ها تا سقف 4000 تومان هم به فروش مي‌رسد.

مديركل بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي به تازگي گفته كه با توجه به قيمت توليد و احتساب هزينه حمل و نقل قيمت گوجه‌فرنگي در بازار مصرف بايد حداكثر هزار تومان باشد و فروش آن را به نرخ 3500 توماني وزارت صنعت، معدن و تجارت كه مسئول بازار رساني و تنظيم بازار است بايد پاسخگو باشد.

اسماعيل عباس‌پور توليد گوجه‌فرنگي در كشور را بدون كمبود و مشكل دانسته و افزوده كه هر كيلو گوجه‌فرنگي در استان هرمزگان از كشاورز 700 تا 800 تومان خريداري مي‌شود كه با احتساب 100 تومان كرايه بار براي هر كيلو اين محصول در بازار مصرف بايد حدود هزار تومان باشد.

وي گراني اين محصول در بازار مصرف را نقص در سيستم بازار رساني عنوان و تصريح كرده كه دلالان از كنار محصولات كشاورزي سود بالايي مي‌برند كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تنظيم بازار و شبكه بازار رساني بايد پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
یعنی می خواین بگین 1300 تومان ارزونه ؟ پس گوجه ی 700 تومنی ماههای قبل چی بوده؟ لابد می خواین بگین اون مفت بوده و الان مردم دارن قیمت واقعی رو می پردازن؟!!! خب آره دیگه اصلا گرئنی وجود نداره که.شاید هم می خواین قیمت گوجه فرنگی رو به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک کنن " مثه نفت " تا ما هم در این مورد جهانی بشیم
J.V.K
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
زکی!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
باشه!