صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۳۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ظریف: اجرای درست برجام می توانست به اعتماد بینجامد 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ٢٩ تیرماه ١۴٠٠ و در ششمین سالگرد تصویب قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل متحد طی نامه ای به دبیرکل این سازمان، جمع بندی از مجموع بدعهدی‌های طرف‌های غربی را به عنوان سند در دبیرخانه ملل متحد ثبت نمود. ظریف در این نامه در ۲۰۰ صفحه ای نوشت: اجرای درست برجام می توانست به اعتماد بینجامد و سیاسیون دلواپس را متقاعد کند که جلوگیری از بحران، کاهش تنش و برخورد با چالش ها نیازمند رفاقت و صمیمت نیست.

ادعا علیه ایران؛ یک کشتی اسرائیلی هدف قرار گرفت
گروه عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شد گزارش‌هایی را دریافت کرده که یک کشتی در نزدیکی جزیره مصیره در سواحل شمال شرقی عمان در دریای عرب مورد حمله قرار گرفته است. این محل ۳۰۰ کیلومتر با مسقط پایتخت عمان فاصله دارد. جزییات بیشتری از حمله اعلام نشده اما آسوشیتدپرس به نقل از دیگر منابع نوشت که آنها احتمال می‌دهند که این حادثه ربطی به دزدی دریایی نداشته باشد. مقامات عمان و نیروی دریایی آمریکا که در این منطقه گشت‌زنی می‌کند از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند اما ساعاتی بعد وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان، تحت مالکیت اسرائیل بوده است. رویترز هم به نقل از منابع اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی مدعی شد: کشتی که برای شرکت اسرائیلی کار می کرد احتمالا با حمله پهپادی هدف گرفته شده است و ایران مظنون اصلی در حمله به این کشتی است. 

پرسپولیس برای پنجمین بار پیاپی قهرمان لیگ شد
در هفته پایانی لیگ برتر ایران، پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان رفتند که با شاگردان گل محمدی با دو گل زود هنگام به پیروزی دست یافتند و مقام قهرمانی لیگ برتر را بالاتر از سپاهان به دست آوردند. پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت. سرخپوشان پایتخت در مجموع ۱۴ بار قهرمان مسابقات باشگاهی فوتبال ایران شده اند که از این تعداد ۷ بار در ۲۰ دوره اخیر لیگ برتر به دست آمده است. همچنین گل محمدی به دومین قهرمانی خود با پرسپولیس دست یافت.

سردار نقدی خطاب به مجلس درباره فضای مجازی: از یک مشت منافق کامنت گذار نترسید
سردار نقدی خطاب به نمایندگان مجلس درباره وضعیت فضای مجازی نوشت: شما که از ارتش بعث و ارتش آمریکا نترسیدید و جلوی آن‌ها ایستادید از یک مشت منافق کامنت گذار که در سالن‌های هدایت جنگ روانی در فضای مجازی در ریاض و آلبانی و دبی و لس‌آنجلس نشسته‌اند و با شیفت‌های شبانه روزی که با پول‌های نفتی عربستان! اسرائیل و سازمان سیا با انبوه پیام‌ها خود را، جای افکار عمومی ایران جا زده‌اند نترسید. مردم با شما هستند مردم استقلال و عزت شان را می‌خواهند نترسید و از شرف این ملت دفاع کنید به حاکمیت بیگانگان بر مدیریت فضای مجازی ایران پایان دهید.

فوت ۲۷۰ نفر دیگر با کرونا
به گفته وزارت بهداشت از در روز منتهی به نیمروز ۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

پاسخ به شایعات درباره دیدار روحانی با رهبری
در پی طرح برخی شایعات و ابهامات در خصوص دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رييس‌جمهوری ضمن تکذیب موارد مطروحه، توضیحاتی در این باره ارائه داد. او گفت:: روحانی ١٥ دقیقه پیش از موعد به محل جلسه رفت اما برخی ناهماهنگی‌ها سبب شد که جلسه پیش از زمان اعلام شده، آغاز شود. همچنین با توجه به کرونا و رعایت فواصل فیزیکی، امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت . از طرفی قرآن اهدایی رهبر انقلاب از سوی شخص ایشان به وزرا داده نشد اما در انتهای جلسه از سوی دست اندرکاران دفتر ایشان به تک تک وزرا تحویل داده شد