صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۳۱۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور گفت: كساني مي‌توانند آزادي و عدالت واقعي را حاكم كنند كه خود عادل و از پستي و هواي نفس و وسوسه‌ها آزاد باشند و به اوج عبوديت خداوند رسيده باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در روز آخر سفر استاني خود به استان خراسان رضوي، در جمع مردم شهرستان طرقبه و شانديز با بيان اين‌كه «همه انسان‌ها در طول تاريخ به دنبال شهادت، كمال و معرفت هستند» اظهار كرد: حتي كساني كه ظلم و جنايت نيز مي‌كنند، وقتي از آنان سوال مي‌كنيم آن‌ها مي‌گويند ما به دنبال آزادي و عدالت هستيم و از ارزش‌هاي الهي سخن مي‌گويند. در واقع حتي از بدترين‌هاي عالم هم در مورد فلسفه اقداماتشان سوال مي‌كنيم، صحبت‌هاي زيبايي مطرح مي‌كنند و مي‌گويند ما به دنبال آزادي و عدالت هستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه « انسان‌ها به صورت فطري به دنبال ارزش‌هاي متعالي و كرامت هستند» ادامه داد: انسان منهاي عقل موجوديتي ندارد و همه بشر به دنبال عدالت و آزادي هستند و وقتي كه مردم به واقع بخواهند عدالت و آزادي واقعي در جامعه‌شان حاكم شود، بايد حاكماني را نصب كنند كه بتوانند خواسته آنان را محقق كنند و به دنبال عدالت و آزادي باشند.

وي با اشاره به اشغالگري برخي از اشغالگران گفت: وقتي از آن‌ها مي پرسيم چرا كشورها را اشغال مي‌كني، مي‌گويند كه مردم آنجا خواسته‌اند و گفته‌اند كه براي ما آزادي و عدالت بياوريد و ممكن است در گوشه و كنار عده‌اي قليل در اين كشورها چنين تقاضايي را مطرح كرده باشند و فريب فريبكاران را خورده باشند، ولي اين انتظار كه اشغالگران بيايند عدالت را در اين كشورها محقق كنند، اين انتظار غيرواقعي است. از كسي كه طعم عزت نفس و احترام و كرامت انساني را نچشيده نمي‌توان انتظار داشت به دنبال عزت نفس ديگران باشد. انتظار خوبي و محبت از كساني كه خود از خوبي‌ها برخوردار نيستند، يك انتظار نادرست است.

احمدي‌نژاد گفت: اگر به دنبال آن هستيم كه عدالت و آزادي حقيقي حاكم شود و در دنيا و آخرت به سعادت برسيم، بايد به دنبال كسي بگرديم كه خود در اين امر در اوج باشد و در واقع مطلق عدالت، كرامت و عشق باشد.

احمدي‌نژاد گفت: اگر جامعه بشر مي‌خواهد به سعادت حقيقي برسد، بايد به دنبال كسي باشد كه توانايي و استعداد اين كار را داشته باشد و بايد به دنبال بهترين‌ها باشيم. وي با بيان اين‌كه «عبوديت ناشي از عقل است و عدالت‌خواهي و عزت‌جويي نيز از عقل است» گفت: اگر جهان و بشريت به دنبال نجات‌بخش حقيقي هستند، بايد به دنبال عدالت كل و رهبري كل برود و وجود نازنين پيامبر گرامي اسلامي و ائمه اطهار و همچنين امام زمان (عج) در واقع حقيقت عقل و عقل كل است.

احمدي‌نژاد در ادامه به كارهايي كه بايد در شهرستان تازه‌تاسيس طرقبه و شانديز در راستاي پيشرفت اين منطقه صورت بگيرد، اشاره كرد و گفت: اينجا منطقه گردشگري است و ما از كساني كه در اين منطقه سرمايه‌گذاري مي‌كنند، پشتيباني مي‌كنيم.

همچنين احمدي‌نژاد خبر از ايجاد بيمارستان و فضاي ورزشي در اين منطقه داد و با اشاره به اهميت توجه به زيرساخت‌ها گفت: يك كشور با كار و توليد جلو مي‌رود.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور مقامات محلي اين منطقه به ايراد سخنراني پرداختند.

براساس اين گزارش، رييس‌جمهور براي بار اول در قالب سفرهاي استاني به اين شهرستان تازه تاسيس سفر كرده است.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور بعد از پايان سخنان خود در جمع مردم اين شهرستان،‌ طرقبه و شانديز را به مقصد مشهد ترك كرد. رييس‌جمهور قرار است ظهر امروز در چهارمين جلسه استاني هيات دولت در استان خراسان رضوي شركت كند و امشب با پايان سفر شش روزه استاني به استان خراسان رضوي، به تهران بازخواهد گشت.

مستكبران بدانند كه ايران صدها نفر مثل آن‌ها را زير پاي خود دفن كرده است

رييس‌جمهور خطاب به مستكبران گفت: تمام موجوديت شما همين چند هواپيما، بمب و برج است كه در برابر چشم عقلا ارزشي ندارد و همانطور كه يك نسيم مي‌آيد و همه اين‌ها را از بين مي‌برد يك نسيم نيز شما را از بين مي‌برد.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در آخرين روز سفر خود به استان خراسان رضوي همچنين در جمع مردم شهرستان چناران، گفت: مستكبران خيال كردند كه ملت ايران مثل برخي‌هاست و نفهميدند كه ملت ايران درخت تناوري است كه ريشه در اعماق تاريخ و زمين دارد و شاخ و برگ آن تمام آسمان را در بر گرفته است.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌ها فكر مي‌كنند ما مثل آن‌ها تازه به دوران رسيده‌ايم در حالي كه اين ملت‌ صدها مثل شما را زير پاي خود دفن كرده و به جهنم فرستاده است و شما نوچه آن‌ها نيز محسوب نمي‌شويد.

وي گفت: ملت ايران ملتي همدل و متحد است و اگر بنا باشد يك روزي جلوي شما گرفته شود و كاري در اين زمينه انجام شود همين مردم چناران و جوانان آن كافي هستند.

رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌كه «بالاترين هديه خدا به انسان عقل است» بر اهميت انجام اعمال صالح مثل خدمت به ديگران،‌ مهرباني،‌ از خودگذشتن،‌ مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم اشاره كرد و گفت: هر عمل صالحي براي خدا باشد ماندگار است.

وي افزود: انسان‌هاي عاقل به دنبال امور ماندگار هستند و تمام بدبختي‌هاي بشر در طول تاريخ از ناحيه كساني بوده‌ است كه به جاي پيگيري امور ماندگار به دنبال امور گذرا بوده‌اند تمام جنايت‌ها، كشتارها در طول تاريخ به خاطر اين است كه عده‌اي به جاي اين‌كه دنبال امور ماندگار باشند به دنبال امور گذرا هستند.

احمدي‌نژاد به جنايات صهيونيست‌ها در مورد ملت فلسطين اشاره كرد و گفت: مي‌بينيد كه صهيونيست‌ها چگونه به ملت مظلوم فلسطين ظلم و جنايات مي‌كنند و به دنبال چپاول و غارت ملت‌هاي منطقه هستند. ما به آن‌ها مي‌گوييم حالا اين كار را كرديد غارت كرديد بعد از آن چه؟ شما هم در اين دنيا و هم در زندگي ابدي بايد پاسخ جنايت‌هاي خود را بدهيد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اين لشكركشي‌ها و تجاوز‌ها به خاطر اين است كه سردمداران آن به دنبال امور گذرا هستند» گفت: اگر مستكبران پولي را كه براي نابودي كشورهايي چون افغانستان و عراق خرج كردند مقدار كمي از آن را صرف ساخت و آباداني افغانستان وعراق مي‌كردند حال مردم اين كشورها به جاي اين‌كه ضد آن‌ها باشند با آن‌ها دوست بودند.

رييس‌جمهور گفت: اگر كسي به دنبال امور ماندگار باشد محال است كه دست به ظلم بزند و حق كسي را بگيرد چون ظلم به جاي اين‌كه انسان را بالا ببرد در سراشيبي سقوط رها مي‌كند. وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت ساختن و آباداني ايران اشاره كرد و گفت:‌ كارهاي زيادي در مورد ساختن ايران صورت گرفته و چهره‌ امروز ايران با گذشته كاملا متفاوت است، ولي ما تا رسيدن به نقطه مطلوب و شايسته فاصله داريم.

رييس‌جمهور در هواي مطبوع و بهاري چناران بخش ديگري از صحبت‌هاي خود را به بررسي مشكلات مردم اين منطقه و برنامه‌هاي دولت در راستاي حل اين مشكلات اختصاص داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
هموطن
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
شما همیشه راست میگی !!!!!
عباس اسدي
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
نميدانم چرادراين كشور هيچ چيز سر جايش نيست
خليل
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
زنده باد عشق
ناشناس
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
جالب است بدانیم همین چند هواپیما و بمب و برج در عرض سیصد سال از کشف قاره آمریکا تبدیل به بزرگترین قدرت جهان از نظر سیاسی و اقتصادی و نظامی شد حتی توانست برای اولین نوع بشر پا به کره ی ماه بگذارد و یکه تازه در همه ی زمینه ها باشد اما ایران ما متاسفانه و بدون تعارف و از روی حقیقت قضاوت کنید با این قدمت 5000 ساله به کجا رسید ؟ آیا این دست کم گرفتن آمریکا سخن عقل است یا احساس ؟ در اقتصاد غرب مخصوصا آمریکا کافی است یک دلار از دستگاه قدرت بدون دلیل گم شود و متاسفانه در ایران هم هزاران میلیارد از سرمایه های مردم دزدیده میشود آب از آب تکان نمیخورد و از این قبیل موارد به وفور زیاد است .