صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۵۵۳۱
تعداد نظرات: ۳۷۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
چه کسانی، چنین دروغ شرم آوری را رواج دادند؟
گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدهاز هزار نفر از مردم ایران راس ساعت 10 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیر شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امشب، در آخرین ساعات 16 خرداد ماه، بسیاری از مردم ایران، به پشت بام ها شتافتند تا تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه را مشاهده کنند ، ولی این مورد ، در کمال تاسف ، دروغی شرم اور بود و چنین چیزی از اساس وجود نداشت!

به گزارش سرویس اجتماعی  انتخاب Entekhab.ir ؛ گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدهاز هزار نفر از مردم ایران ، راس ساعت 10 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!



این در حالی است که گروهی از مردم همان دقایق نخست، پشت بام را ترک کردند و به دروغ بودن این خبر، پی بردند، اما بسیاری نیز تا لحظاتی پیش، به ماه خیره شده بودند!

نکته عجیب تر آنکه، گروهی دیگری از مردم تا این لحظه از نیمه شب (1 بامداد) با طرح این مسئله که "ایران با کشورهای غربی، تفاوت زمانی دارند" همچنان به ماه خیره شده اند!

قابل ذکر است، این خبر که ابتدا توسط سایت های بی هویت و پس از آن توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شده است، با اعتراض گسترده صدها هزار مردمی مواجه شده که دقایق طولانی از وقت خویش را صرف تماشای این پدیده ی عجیب کردند!

گرچه احتمال وقوع چنین اتفاقی در دنیای مدرن کم نیست و برخی نیز معتقدند این طرح تحقیقاتی، طی آینده ای نزدیک اجرایی می شود، اما اینکه چگونه این خبر طی مدتی کوتاه به خبر نخست تبدیل شد و حتی برخی از زمان دقیق وقوع این حادثه خبر دادند ، خود ماجرایی دیگر دارد.

دروغ بود!

در همین حال، یک شوخی‌پرداز رسانه‌ای ایرانی، ماجرای پروژه تبلیغاتی تاباندن لوگوی پپسی روی کره ماه را شایعه خواند و دست داشتن در آن را رد کرد.

به گزارش انتخاب Entekhab.ir ؛ وی که پیشتر شایعه‌هایی چون کج شدن برج میلاد و سمند طلایی را منتشر کرده، در وبلاگ شخصی خود نوشت: «به خاطر تماس‌ها و پیغام‌هایی که در چند روز گذشته دریافت کردم، کلافه شده‌ام. برخی انتشار شایعه تاباندن لوگوی کمپانی آمریکایی پپسی روی سطح کره ماه را به من نسبت می‌‌دهند و گروهی هم می‌گویند: چون ملت سر کار رفته‌اند، بهتر است اعلام کنی که یک شایعه بوده، هرچند نقشی در آن نداشتی».

او با تاکید بر این که قرار نیست لوگوی پپسی یا هیچ شرکت دیگری روی کره ماه قابل تماشا باشد، اشاره داشته: «این ماجرا یک شایعه بود. خواهش می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید و به زندگی خود ادامه دهید. من هم در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم، ندارم و نخواهم داشت. پس ماجرای خیالی پپسی و ماه را رها کنید».

زودباوری ملت ایران و غلوهای کم نظیر / منبع خبر چه کسی بود؟

در این مورد ذکر دو نکته ضروری است، نخست زودباوری مردم ایران و علاقه به شنبدن اخبار باورنکردنی، مسئله ایست که از دیرباز در ایرانیان دیده می شده و پس از ظهور تکنولوژی، جدی تر شده است.

زودباوری و بزرگ جلوه دادن یک دروغ، تا جایی پیش رفته که سایت ایسنا که منبع اصلی خبرش (نه رویترز و نه آسوشیتدپرس) بلکه مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه، است!!

این شخصیت در این گفت و گو، چنان به ادعایی چنین وسعت داده و به حدی غلوهای عجیب و غرب و بافته های پیچیده به زبان آورده که باورش بسیار مشکل است، او گفته است: یقینا ماه متعلق به همه مردم روی زمین است، اما آیا یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟

او در پایان، اوج اظهارنظرش را با اعتراض به پپسی به پایان می برد: یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟!

از سوی دیگر، تئوریسین های چنین دروغ نادرستی، تبلیغی چنین شگفت انگیز را برای "پپسی کولا" کرده اند و جا دارد حداقل دستخوشی اندک از پپسی بگیرند!

در این مورد، خوب است مسئولین امر با پیگیری مشخص کند که چه کسانی، پشت پرده این "سرکاری عظیم" بودند و چنین دروغ شرم آوری را رواج دادند؟

پوزش سایت انتخاب از مخاطبان

در همین حال، با وجودی که ایسنا منبع اصلی خبر بود، اما برخی سایت ها از جمله "انتخاب" که اقدام به بازنشر این خبر کردند، به دلیل عدم جستجو در رسانه های معتبر جهان (که کوچکترین اثری از این خبر مهم در آن جا نبود و طبعاً باید این خبر اول در آنجا منتشر می شود بعد در سایت های ایرانی! ) در این اتفاق شریکند و "انتخاب" به نوبه خود از مردم شریف ایران پوزش می طلبد و جهت جبران این اتفاق، درصدد است با پیگیرهای مجدانه، پشت پرده ی این دروغ شرم آور را فاش کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۷۳
ناشناس
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
.اولین ........
.


هر کسی به خبرگزاری ها سر نمی زند بیشتر سایتها و علاقمندان خاص نه عام...

دوما .
.
انتخواب بود که در خواب بود

.
.
و اولین دروغگو در این خصوص انتخواب بود

.
.
خودتو به کوچه علی چپ نزن انتخواب
عمادرضا
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
مسخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخره ها
ناشناس
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
آخه به جای اینکه هی بگیمو بخندیم یکم فکر کنیم پپسی کار خودشو کرد!!!!!
اون میخواست معروف بشه که شد!!!!!!
البته جالب اینجاست که خودم هم سر کار رفتم ولی نه دیگه اونقدر که بخوام برم بالا پشت بون!!!!!!!!!!!!
عليرضا
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
بابا آبروم رفت هموم شب به رييسم زنگ زدم وگفتم بروببين تبليغ پپسى رو روى ماه ٣٠ ساعت ازاضافه كارم بريده شد به خاطراين دروغ بزرگ
علی
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
سلام واقعا متاسفم که سطح علمی و معلومات مردم ما اینقدر پایینه. البته از قدیم گفتن دروغ هرچی بزرگتر باشه راحتتر باور میشه.
میلاد
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
شاید لوگوی پپسی رو به اون طرف ماه تابونده باشند
....
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
خداپدرش بيامرز كه نگفت اونجا پپسي توزيع ميكنن وگرنه....
پاکدل
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
دیگه پپسی نخرید بچه ها>>
ناشناس
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
باور كنيد انتشار همين خبر بزرگترين و كم هزينه ترين تبليغ براي پپسي بود
ناشناس
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
خبر تابیده شدن لوگوی پپسی بر سطح کره ماه اگر چه در بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری رسمی و غیر رسمی بازتاب گسترده ای داشت، اما در سایت ها و رسانه های منتسب به جریان انحرافی کمترین نمودی نداشت. این سکوت را باید در تلاش این جریان در کمرنگ جلوه دادن نقش خود در شکل گیری این شایعه و پاک کردن سر نخ ها جستجو کرد. بی گمان این جریان خزنده، در انتشار این خبر کذب نیز به مانند بسیاری دیگر از جوسازی های سال های اخیر در کشور ذی نفع بوده است. سر گرم کردن اذهان به چنین اخباری، باعث می شود تا ذهن ها برای مدتی از مسائل مهم تری غافل شود. مسائلی مانند شکست این جریان در انتخابات مجلس، انتشار شواهد جدید از دست داشتن این جریان در پرونده فساد عظیم بانکی، کودتای آرام در فدراسیون های ورزشی، افزایش معنادار قیمت ها، و نیز برنامه ریزی های آنان برای آینده حیات سیاسی خود پس از پایان عمر دولت نهم.
zargham
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
خوب که من یکی اصلا به چنین چیزی همون اولش هم اهمیت ندادم
علی
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
سلام
دوستان حالا انتخاب اومده عذر خواهی کرده بابتی خبری که از یک خبر گزاری رسمی نقل کرده . بعضی دوستان خیلی تند صحبت می کنند. کمی انصاف داشته باشید.
گویا کسی که تو این مملکت عذر خواهی کنه مورد نکوهش قرار می گیره مثل انتخاب . و جایی مثل ایسنا که بخش نظرات کاربرانو می بنده و خیلی راحت خبری که اعلام کرده رو حذف می کنه و جاش یک خبر دیگه می زاره و کاملا خبر قبلیشو که همه دیدن لینکش هم هست تکذیب می کنه و ازمردم هم عذرخواهی که نمی کنه هیچ کسی هیچی بارش نمی کنه
جهان سوم یعنی این.
م.ح
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
ولی هر کس شایعه رو گفته دمش گرم چون هم مغزش خلاق بوده و هم میشه روش کارکرد تا عملی بشه لازم نیست حتما از روی زمین لیزر رو بفرستن میتونن از طریق ماهواره و موشک هم این کا رو کنن
ناشناس
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
الان این همه موضع واسه چیه؟!جه ربطی به زود باوری یا احمق بودن مردم بوده؟خبری بوده شنیده شده بخاطر جالب بودنش مردم خواستن ببینن اما خوب شایعه بوده!به همین سادگی!!!موندم این همه توهین برای چیه؟!
آریا
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
عزیزان چرا بحث بیخود میکنید حالا توفیق اجباری شامل حال این همه آدم شده که یه ساعتم ماه رو نگاه کنن مگه اشکالی داره؟از دیدن فیلمهای مسخره سیما که بهتره
E.T
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من دیگه پپسی نمیخرم.
morteza
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خاک بر سرشون که از خوابشون زدن برای دیدن تبلیغ تو تلویزیون خودمون از 24 ساعت برنامه 23 ساعت تبلیغه بشینید ببینید
ناشناش13
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من دیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12:30 به بعد
خیلییییییییییییی قشنگ بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
زهرا
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دروغ بود. حسابی سر کار رفتیم. واقعا از خودم خجالت کشیدم که باور کردم
اما جالب اینه یک سری اصرار دارن که دیشب دیدن پپسی رو. اونا دیگه خیل رو دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
منم دیدم ولی تو یخچال بود!
ناشناش13
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من دیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12:30 به بعد
خیلییییییییییییی قشنگ بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی شیرازی
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
تمام کسانی که باور کردن و سرکار بودن حقشونه، این کمترین تاوانیه که آدمهای ساده لوح باید بپردازن. گیرم که این تبلیغ انجام بشه آخه آدم اینقدر بیکار که تا اون وقت شب بیدار بمونه با گردنی کج به ماه زل بزنه؟؟؟؟؟!!!!
محمد
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خوشم اومد كه به دنيا ثابت شد كه ايراني ها ادم هاي خيلي ساده اي هستن
سامان
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اینکه چیزی نیست امشب قراره کارخونه زمزم_کافی کولا _عالیس باهم همدست بشن وروی پپسی کولا را بزنن زمین{{{{وعده ما 8صبح فقط خواهشا زودتر بیدار شید که چشماتون قشنگ ببینه}}}
ناشناس
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ملت زود باور
حسن
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ماه در فاصله متوسط 400هزار کیلومتر از زمین به دور زمین در حال گردشه ، قطر ماه حدود یک چهارم قطر زمین یعنی حدود 3500 کیلومتره . ماه درحالت بدر نور خورشید رو منعکس می کنه . بشر الان با این تکنولوژی نمیتونه یک آرم تبلیغاتی یا هرچیزی رو که از روی کره زمین با چشم غیرمسلح دیده بشه در ماه ایجاد کنه . یعنی یک پرتو نور یا لیزر که بتونه از روی کره زمین به ماه شلیک بشه و مساحت چند هزار کیلومتری رو اونقدر رنگی یا روشن کنه که به نور خورشید هم غلبه کنه . من متاسفم که مردم ایران و البته مردم جهان اطلاعات نجومی و علمی کمی دارن و سریع سر کار میرن . مثل دیدن سیاره زهره در اوج درخشش که چند سال پیش خیلی ها با شی پرنه ناشناس یا اشیاء نورانی اشتباه گرفته بودند و کلی سر و صدا کرد !!!!
صدف
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
آقا دروغ چرا آآآآ.... ما هم رفتیم بالا پشت بام ۱ ساعت رخ به رخ شدیم با ماه بعد فهمیدیم کتاب گینس میخواستهIQ‏ ما رو بگیره فهمید جماعتی اسکول هستیم تازه تو فیسبوک پیج عراقی ها و عربستانی ها و افغانی ها لوگو پپسی رو دیده بودن نمیدونم چرا ما ندیدیم ولی در کل الان لهله له ام آقاو گردن درد گرفتیم شدید.
احمد
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ما که روزی هزار بار سر کار میریم اونم از نوع فجیهش ولی ایندفعه خداوکیلی فهمیدم که دروغه.ما اینیم داش
مجید
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ببنید عزیزای من هیچوقت تو هیچ برهه زمانی فکر نکنید مردم این جور شایعات رو باور نمی کنن و به اصطلاح مدرنیته شده اند. همیشه پتانسیل باور این نوع دروغ ها وجود داره. براساس تحقیق انجام شده توسط محققان روانشناسی دانشگاه استنفورد (حتی در جوامع پیشرفته ) حدود 86 درصد افراد جامعه ساده لوح هستند و این یعنی اینکه ربطی به ایران یا جهان سوم نداره. دلیلش هم اینکه یه مدت دیگه شبیه این مورد پیش خواهد آمد و نتیجه اش رو خودتون می بینید.
ناشناس
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
الآن دارم احساس میکنم که زمین و زمان دارن بهم میخندن!
واقعا که برای خودم متاسفم!
پیام
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
هممون گند زدیم با این زود باوریمون دیگه حالم از هر چی پپسی بهم میخوره
علی
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دروغ جالبی بود ما که سیری خندیدیم
دمت گرم کا
فریماه
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من که از اولشم می دونستم دوروغه حتما از فردام میخان فیلم سینمایی رو ماه پخش کنن
ناشناس
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
شما فرض كنيد بر روي زمين در يك روز كاملا آفتابي در فصل تابستان بخواهيم به وسيله نور (مثل آپارات) طرحي را روي زمين منعكس كنيم ، به نظر شما آيا تصوير خواهد افتاد؟
حالا شما اين موضوع را به فاصله بين زمين و ماه و نوري كه از خورشيد به روي قمر تابيده ميشه تعميم دهيد..
تقی
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
قضیه چیه؟
یاس
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
سلام من تو کرمانشاه زندگی می کنم . والا ما که چیزی ندیدیم . حتما می خوان دو روز دیگه بگن تصویر لوگوی کارتون بره ناقلا روی ماه می افته. لطفا هرکس که عکس لوگوی پپسی رو روی ماه دیده به من جواب بده و بگه کدوم شهر زندگی می کنه. مرسی از همتون.
فرید
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همش دروقه
محمد
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ما دیدیم ولی پپسی نبود.فانتا بود. نارنجیش!!!!
ناشناس
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ولی اگه گفتین کی به شدت سود کرد؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
معلومه مخابرات
مستر
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
الحق که ایرانی هستیم و ایرانی بازی درمیاریم!
کامبیز یوسفی
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من داشتم یه قرار داد بیس میلیاردی امضا میکردم که بعد از مطرح این موضوع فک کردن چتم !!! قرار دادو پاره کردن و با فحش دفترو ترک کردن رایسمم اخراجم کرد وقتی اومدم خونه ناراحت بودم صاحب خونه ازم پرسید چی شده بهش گفتم اول خندید بعد رفت بالا پول رحنمو داد بهم با لگد از خونه پرتم کرد بیرون بعد یه موتوری اومد کیفو مدارکو پولامم دزدید سواره یه ماشین شدم دنبالش کنم طرف قاچاق چی کلیه از آب در اومد .... الان خونه ننمم احتمالا تا فردا سکته میکنم میمیرم ... فقط خواستم بگم شوخی جالبی بود !!!!
پاسخ ها
مهدی
| |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
رهن نه رحن....!
پوریا
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
فقط دوغ آبعلی
سرم رو هم بزنن دیگه طرف پپسی نمیرم .
ملت همیشه در صحنه حاضر هم یه حال اساسی به صفحه پپسی تو فیسبوک دادن
کلا فیسبوک پپسی امروز هنگ کرده بود
یه نفر نوشته بود : ننگ به پپسی مردم فریب ...
ناشناس
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اما خوب تبلیغی شد برای شرکت آمریکایی پپسی کولا ، یک تبلیغ مفت و مجانی با میلیون ها نفر تحت پوشش !
محسن
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مغز منفجر شده هاي عزيز اگه قرار باشه نوري به كره ماه تابيده بشه بايد در زمان تاريكي ماه باشه نه زماني كه ماه از نور خورشيد مي درخشه ... فكر كنيد در اين زمان چه نور ليزري ميتونه تو نور خورشيد نمايان بشه و در درخشش ماه از خورشيد خود نمايي كنه ...
توهمي
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ديشب خواب ماه رو ميديدم كه آرم پپسي روشه!انقدر به ماه نگاه كرده بودم چشمام قرمز شده بود يه لحظه فكر كردم الان در كره ماه به سر مي برم!!!
ناشناس
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خوش به حال ما که مهمون داشتیم ونتونستیم بریم روی پشت بوم
l.b
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
یعنی امشب میبینیم اخه ماه امشب کامله!!!!!!!!!!!!!!!؟
رامین انزلچی
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مرسی از شما مدیریت سایت انتخاب
محمد جواد
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اینم از این آمریکا یه روده ی راست تو شکمش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
دروغ ازخودمون بود چه بطی به آمریکاداره؟؟؟؟؟
الهام
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
با اینکه تو دنیایی امروز هرچیزی ممکنه .و ممکن یه روز ما خودمون (خودمون که نه بچه هامون )برن روی کره ماه بشینن پپسی بخورن دور از ذهن نخواهد بود ولی این خبر دروغ باعث شد که دیگه به هر خبری پر بال ندیم .ولی خالی از لطفم نبود چون تونستم بعد از سالها ماه رو با دقت کامل ببینم
نگار
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بابا حالا رفتیم ماه و نیگا کردیما...این همه شبا نیگا نکرده خوابمون برد...دل ماه و شاد کردین ناراحتید؟
خدایی وقتی نیگا کردید چقدر یاد چیزای خوب افتادید...
من که کلی آرامش گرفتم و اصلا پشیمون نیستم!!!
sadeghzadeh
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
حقیقتش اول باورش کردم اما با یک سرچ اینترنتی به زبان انگلیسی به شایعه بودنش پی بردم جالبه خود امریکاهی ها تو سایت yahoo انسر کلی کامنت گذاشته بودن و بهترین نقطه دید در خاورمیانه و ایران اعلام کرده بودن اما در سایت Pepsi.com iهیچ خبری نبود
امیر
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
با این حال که من میدونستم هیچ لیزری نیست که بتونه نور ماه رو خنثی کنه با این حال همگی رفتیم سر پشت بام یه 5 دقیقه ای الاف بودیم..
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
خدایی 5 دقیقه؟؟ :)))
معین
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
باباچرا به مردم دروغ میگن من تو مجله آسیا خوندم وبه همه گفتم وشب ساعت 23/30 همه مردم اومده بودن بیرون من هم آبروم رفت آذر بایجان غربی
مریم
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به خاطر اینکه همه ی مارو فریب دادند دست به دست هم بدیمی دیگه پپس نخریم.مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
کوتاه بیا آبجی قضیه رو خشن نکن :))
بهنام
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
حیف که دروغ بود اگه میشد چی میشد!!!!!
مهم نیست
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به این میگن هنر تبلیغات....مفت و مسلم پپسی رو انداخت سر زبونا....تا 10 سال هروقت به ماه نگاه کنی یاد پپسی میفتی.....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
در تبلیغات نباید اصول اخلاقی زیر پا گذاشته بشه.
ناشناس
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اما خوب تبلیغی شد برای شرکت آمریکایی پپسی کولا ، یک تبلیغ مفت و مجانی با میلیون ها نفر تحت پوشش !
art
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
پپسی خواست زمزم نذاشت !!!!!!
آریانا
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقا که یعنی ۷۰ ملیون نفر سر کار رفتند ووووووووووووووووووووووووووووووووووووواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی
پاسخ ها
مهدی
| |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عمرآآآآآآ.....
واو
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
معلوم شد چقدر آدم بیکار و الاف تو ایران هست !!!!!!!!!
آريا
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اينو بهش مي گن تبليغات كثيف!
من از اين پس هرگز محصولات پپسي را مصرف نمي كنم.
شما چطور؟
قلی
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
سلام ماکه رفتیم ودیدیم !!!دلتون بسووووووووزه!
ناشناس
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
این دروغو که میگین راست بود!؟؟
دانیال
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دیگه هیچکس پپسی نخره!!!!!!
سارا
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
منو تو این موقعیتها قرار ندید
خوشبین در حد تیم ملی ونزوئلا
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مگه ادمای پر دغدغه امروز فرصت میکنن یه شب ماهو نگاه کنن حداقل یه شب ماه کاملو تماشا کردین این که بد نیست :)
ناشناس
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعا متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رمین
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
هر چیزی ممکنه.مگر نه اینکه خواننده ای که 19 سال پیش توسط شلیک گلوله کشته شده بود.در یک کنسرت به روی صحنه امد و ترانه خواند؟البته بعد مردم رو از آن آگاه کردن که با تصویر سه بعدی توانستند چنین خلاقیتی رو به همه هدیه کنند.پس اگر بهتر و غیر مقرضانه فکر کنیم میبینیم همه چیز امکان داره.
مهرسا
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
الان ساعت 11:30 است ولي هيچ خبري ناست?
ناشناس
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من که دیگه پپسی نمی خرم
مینا
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
آخه عزیزم تو که نمیدونی چرا میگی؟
اول برو بپرس ساعتش چند بود بعد حرف بزن ساعت 23.30نه اینکه 22.30پس دیدی تو از بقیه اوس تری
در ضمن من دیدم این پدیده رو قشنگ بود جای شما خالی..............
zhina
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من که ندیدم
می خوام بدونم شما چطوری دیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ولی اینکه باعث شد بعد از چندی به ماه نگاه کنیم و عظمت قدرت خداوند را با دقت بیشتری نظاره کنیم بد نبود!!!!!!!!
من ماهو دوست دارم و انگار دیشب خیلی زیباتر شده بود.
ضمناهمین دروغ بزرگترین تبلیغ برای پپسی بود!
سما
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
سرتونو بذارین بمیرین
ناشناس
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بابا ما ها چقدر ساده هستیم
این یه خبر خارجی بود فورا همه جا گفتن دروغه ولی خبرهای داخلی که خیلیاش هم دروغ ار آّ در میاد چرا تکذیب نمیکنن؟
کوه ىخ
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
باباچرا خودتونو علاف کردىد شماه اصلا به اىن فکر نکردىدکه چرا باىد همچىن دروغى ساخته شه؟کاملا مشخص که عوامل پشت اىن دروغ به غىر از خود سرکت پپسى هىچ کس دىگه اى نمىتونه باشه اىن کارو کردن براى اىن که حداقل واسه ىک ساعتم که شده تبلىغ شرکتشون بشه در ضمن در جواب دوستانى که مىگن اىن سادگى اىرانى ها بوده که باور کردن باىد بگم اىن قضىه هىچ ربطى به سادگى نداره همه ى ما که مهندسىن فضا نىستىم که بدونىم اىن کار امکان پزىره ىا نه؟اىن کم اطلاعى مردمه نه سادگى!
پروانه
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
با چه شوقی رفتیم پشت بوم!!!تازه همه ی همسایه ها رو که سالی یه بارم نمیبینیمشون دیدیم!! اتفاقا دیروز هوا خیلی بهاری و عالی بود رفتیم بالا یه آب و هوایی هم عوض کردیم و کلی خندیدیم!ولی خودمونیم خیلی جدی گفته بودن ها،من یکی که خیلی ذوق کرده بودم و کاملا فک میکردم دیده میشه،خداییش این خبرو کی در آورده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یارانه بگیر
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
فکر کنم ساعت 11:30 می خواستن خبر حذف یارانه ها رو بگن !!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
نگذریم عجب تبلیغی برای پپسی بود
محمد
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اگر پیگیرری شود یکنفرد ساده برای دلخوشی دروغی گفته که این غوقا شده همین
ن
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دروغ رو ولش کن چقدر ماه زیبا بود،مدتها بودبااین دقت نگاهش نکرده بودم!
alireza
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
چرا ما ایرانی ها نمیخوایم واقع گرا باشیم
چرا ما خودمونو دست کم میگیریم
چرا به خودمون اعتماد نداریم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من دیشب چند اشعه دیدم رنگ قرمز به صورت یک نخ به دور ماه بود و رنگ آبی بالای ماه بود .
ناشناس
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
انتخاب اگر بتوانید پشت پرده این ماجرا را پیدا کنید..واقعا عالی می شود
ناشناس
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
از سایت انتخاب ممنونم حداقل برای خوانندگانتون احترام قائل بودید و از مردم عذر خواهی کردید کاری که در این مملکت نوبره . البته متاسفانه نوبره؟
پريسا
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعا" شرم آوره ، در ضمن اونايي كه ادعا زرنگي مي كنند كه فهميدن دروغ بوده اولين كسايي بودند كه روي پشت بام بودند .حالا ضرر هم نكرديم زيبايي ماه رو تماشا كرديم و آرامش گرفتيم .
سارا
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بابا ما ساده ایم
اندی
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ولی دمشون گرم
فريبا
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خوشحالم كه دروغ بود چون من خسته بودم خوابم برده بود بيدار شدم 1 بود فكر كردم تموم شده
ناشناس
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعاااا كه......
ناشناس
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بابا داشتم از خواب میمردم اما رفتم بالا پشت بوم.بی ادب ها سر کار گذاشته بودن ما رو
ناشناس
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
این که به نظر من یه تست روانشناسی بود ... چون اگر هم به فرض چنین امکانی وجود داشته باشه اهداف مهمتری وجود خواهد داشت تا لوگوی پپسی !! ولی برای سالهای آینده( شاید 20....50...100 سال بعد ) می توان تصور کرد ... فکرش را بکنید مثلا آمریکا روی ماه بر علیه چین یا کره شمالی اقدام کنه ...اونوقت تو چین و کره شمالی هر کس به ماه نگاه کنه اعدام میشه !!
nahid
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به نظر من مردم خودشون مقصرند آدم میشه این همه زودباور!آخه مگه میشه؟ البته شایدم هدفشون فقط یک تبلیغ بود که به نظرم در همین حدشم می تونست تبلیغ باشه
علی
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
این شایعه بهانه ای شد که یک بار هم شده درست به اسمان نگاه کنیم و به عظمت خداوند پی ببریم.
farbod
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعا که در این سرای بی کسی،به در نمی زند
ناشناس
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من انقد خیره شدم به ماه کم کم داشتم میدیدم :دی
ناشناس
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
حالا امروز به خورشید نیگا نکنین همتون زبونم لال کور شین دیگه نتونین تبلیغ شرکتای دیگه رو ماهو در آینده ببینین........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرضیه
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
منو بگو که با چشم درد شدید رفتم پشت بوم اگه بدونی چقدر دوستام فحشم دادن هرچی پپسی تو خونه داشتم ریختم بیرون
خیلی بی انصافیه همچین دروغ بزرگی
بهاره
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دیگه پپسی نمی خرم
عمرا نمی خرم
شمام نخرین
مسعود
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
این روش هم برای خودش یک نوع تبلیغ است