صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۱
عادل الجبیر وزیر مشاور دولت در امور خارجه عربستان سعودی: چین سرمایه گذاری انبوهی در عربستان سعودی کرده و البته آمریکا نیز شریک اول ما درخصوص هماهنگی های سیاسی - امنیتی و همچنین سرمایه گذاری و تجارت فیمابین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عادل الجبیر وزیر مشاور دولت در امور خارجه عربستان سعودی در گفت و گو با شبکه آمریکایی سی ان بی سی از کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری ریاض نام برد.

تارنمای این شبکه اقتصادی به نقل از مصاحبه دیروز (۲۵ تیر) این دیپلمات کهنه کار سعودی نوشت: چین بزرگترین شریک تجاری ما بوده و بازار عظیمی برای انرژی است و بازار بزرگی نیز در آینده خواهد بود.

الجبیر افزود: چین سرمایه گذاری انبوهی در عربستان سعودی کرده و البته آمریکا نیز شریک اول ما درخصوص هماهنگی های سیاسی - امنیتی و همچنین سرمایه گذاری و تجارت فیمابین است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیروز در جریان برگزاری "اجلاس جده برای امنیت و توسعه" گفته بود: آمریکا قرار نیست منطقه را ترک کند. ما کنار نمی‌رویم تا با ایجاد خلاء، چین، روسیه و ایران آن را پر کنند. ایالات متحده یک شریک فعال در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

سفارت چین در عراق در واکنش به این گفته، به نقل از وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین توییت کرد: خاورمیانه سرزمین متعلق به ملت های آن است نه حیاط خلوت دیگران و چیزی به اسم «خلأ» وجود ندارد.