صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۹۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
در آنجا خاطره‌ای از مرحوم فلسفی واعظ مشهور گفت که وقتی کسی با لباس اهل تقوا و چهره پارسامنشانه به خانمی که چندان حجاب مناسبی نداشته، با غرور و عتاب و خطاب تذکر می‌دهد، آن بانو هم در واکنش به آن ادبیات تند و تیز چادر از سر برمی‌دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد مسجدجامعی در روزنامه شرق نوشت: در فضای کنونی صداهایی در برخورد با معترضان شنیده می‌شود که برخی خارج از عرف و قواعد اجتماعی و فرهنگی و آموزه‌های اخلاقی است.

در همین روزهای اخیر در مجلسی کسی از اهل منبر سخن می‌گفت.او با اشاره به سخنی از نماینده عمامه به سر تهران که در آن تعابیر زشت و زننده‌ای مانند نجاسات را به کار گرفته بود، مقایسه‌ای میان دیروز و امروز می‌کرد.

در آنجا خاطره‌ای از مرحوم فلسفی واعظ مشهور گفت که وقتی کسی با لباس اهل تقوا و چهره پارسامنشانه به خانمی که چندان حجاب مناسبی نداشته، با غرور و عتاب و خطاب تذکر می‌دهد، آن بانو هم در واکنش به آن ادبیات تند و تیز چادر از سر برمی‌دارد. این نهی‌کننده از منکر برای نشان‌دادن صلابت ایمانی خود و عمق فاجعه اجتماعی به آقای فلسفی رو می‌کند و با آب و تاب می‌گوید ببینید که مردم چقدر بی‌حیا شده‌اند. آقای فلسفی نه‌تنها سخن او را تأیید نمی‌کند؛ بلکه پاسخ می‌دهد که در واکنش این بانو، حماقت جناب‌عالی را هم می‌توان دید.