صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۱۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قویا دنبال شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه اروپا هستند و در همین راستا طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت آماده بررسی در صحن علنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قویا دنبال شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه اروپا هستند و در همین راستا طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت آماده بررسی در صحن علنی است.

وحید جلال زاده در خصوص روند بررسی طرح دو فوریتی نمایندگان برای تحریم نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: از مدت ها قبل در کمیسیون امنیت ملی طرح در دست تهیه بود که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی مکلف می‌شد با اقدامات یکجانبه و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی اقدامات مقابله به مثل را انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغتشاشات اخیر و رفتارهای متناقض و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی در امور مربوط به جمهوری اسلامی خصوصاً در حمایت از عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب موجب شد که سرعت بررسی این طرح افزایش یابد.

جلال زاده تصریح کرد: پیشنهاد پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست نهادهای تروریستی، موجب شد که سرعت کار کمیسیون افزایش پیدا کند. لذا اخیرا کلیات و جزئیات این طرح را در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و روز یکشنبه هفته گذشته این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و مجدداً به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد تا پیشنهادات سایر نمایندگان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مجلس قویا به دنبال عمل متقابل در برابر رفتارهای اروپاست گفت: کمیسیون امنیت ملی آماده است در اولین فرصت اگر رفتار غیرمعقول اروپا ادامه پیدا کند این طرح را با قید دو فوریت در مجلس طرح کرده و به تصویب برساند.

جلال زاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی رصد می‌کند که آیا شورای اروپا تسلیم تندروها خواهد شد و یا رفتار معقولی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه و غیر قانونی اتحادیه اروپا است، تا این طرح را با قید دو فوریت به تصویب برسانند .

وی ادامه داد: مجلس در حال رصد رفتار اروپاست اگر رفتار مداخله جویانه و ناشایست را از طرف اروپا شاهد باشیم با قید دو فوریت این طرح را به تصویب خواهیم رساند و از منافع ملت ایران، سپاه پاسداران که نهادی مردمی و جوشیده از دل مردم است دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کشورهای اروپایی در منافع ملی جمهوری اسلامی اختلال ایجاد کنند.