صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

چهارشنبه - ۰۵ شهريور ۱۴۰۴
کد خبر: ۷۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
گزارش خبری - تحلیلی «انتخاب»
یکی از مشهورترین متخصصان جنگی آلمان می گوید شورشیان مردم غیر نظامی را می کشند و سپس آنان را به عنوان قربانیان حکومت معرفی می کنند. این "استراتژی بازار یابی از طریق قتل عام یکی از نفرت انگیز ترین روشها هائی است که او تا به حال در جریان درگیری های مسلحانه دیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سرویس بین الملل انتخاببه گزارش نیویورک تایمز گروه تروریستی القاعده اعلام کرده است که با تمام توان در شورش های سوریه دخالت دارد در این گزارش آمده است که القاعده اعلام کرده که هدفش برپائی یک حکومت سوری-عراقی اسلامی و بلافاصله اعلام جنگ علیه ایران و اسرائیل و سپس آزادی فلسطین است. مشخص نیست چرا در این موضع گیریِ القاعده خبری از بزرگترین دشمن این گروه یعنی حکومت عربستان سعودی نیست! سه روزنامه مهم آلمانی دی ولت، فرانکفورتر آلگماینه و بیلد خبر داده اند که کشتار روز 25 ماه می امسال در "حوله" که رسانه های غربی بر اساس آن جنجالی را علیه حکومت بشار اسد سامان دادند کارِ مخالفین حکومت سوریه بوده است.

یکی از مشهورترین متخصصان جنگی آلمان، یورگن تودنهافر می گوید شورشیان مردم غیر نظامی را می کشند و سپس آنان را به عنوان قربانیان حکومت معرفی می کنند. او می گوید این "استراتژی بازار یابی از طریق قتل عام" massacre-marketing strategy یکی از نفرت انگیز ترین روشها هائی است که او تا به حال در جریان درگیری های مسلحانه دیده است.

این موضوع چندان نیازی به اطلاعات سیستم های امنیتی آلمان و انعکاس آن در رسانه های آلمانی ندارد. هر عقل سلیم و بدون غرض و مرضی می فهمد که کشتار زنان و کودکان کمترین نفعی برای حکومت سوریه که ندارد هیچ، سخت به مشروعیت رژیم ضربه می زند و در قلمرو بین المللی برایش جز ایجاد مشکل حاصلی ندارد.

در این میان شاهکار دیپلماسی را باید در سیستم آمریکائی جست. خانم سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل می گویند، عملیات تروریستی در سوریه باعث می شود به تسریع روند تصویب قطعنامه های تحریمی علیه سوریه کمک شود!

از آن عجیب تر اظهار نظر خانم ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه است که می گویند ترور ها در سوریه "جای تعجب ندارد"!

به عبارت دیگر ترور به دو بخش خوب و بد تقسیم می شود. ترور های خوب، ترور هائی هستند که در جهت خواست های آمریکا و اسرائیل اند (که البته جای تعجب هم ندارند) و ترور های بد، ترور هائی هستند که علیه این دو کشور یا منافع آنها شکل می گیرند (که البته جای تعجب دارند).

لاورف وزیر امور خارجه روسیه در همین رابطه گفت سخنان خانم نولاند حمایت مستقیم از ترروریسم است و اصلا قابل درک نیست. از طرف دیگر از اینکه آمریکا حاضر نیست تروریسم در سوریه توسط شورای امنیت سازمان ملل محکوم شود اظهار شگفتی کرده و گفت معنای حرف خانم رایس این است که باید این ترور ها (که توسط رسانه های آمریکائی پای حکومت اسد نوشته می شود) ادامه یابد تا شورای امنیت آنچه را که ما می خواهیم (تحریم های سوریه) تصویب کند.

* پندار عدالت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
الف
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
بنده تا چندي پيش فكر ميكردم كه مردم سوريه براي آزادي و دموكراسي و اينا ميجنگن !! ولي بعدا يه نگاهي به تلويزيون هاي وهابيون انداختم كه چطور دارن خودشون رو ميكشن براي اينكه از همه جاي دنيا نيرو جمع كنن بفرستن بره سوريه كه با اسد بجنگه نظرم برگشت !!! القعاده و طالبان همين مونده حكومت يك كشور رو بگيرن دستشون اونم بيخ گوش ايران !! اگر اينا ميخوان حكومت رو بگيرن دستشون ميخوام هزار سال سياه آزادي و دموكراسي تو سوريه برقرار نشه !!
ناشناس
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
کسانی که به اسد بدبین هستند توجه داشته باشند اولین قربانی سقوط اسد و آمدن این سلفی های وحشی, قتل عام و آوارگی حدود 2 میلیون شیعه در سوریه است که عواقب آن دامن ما را هم می گیرد.
ناشناس
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
با سلام به هر حال حکومت سوریه یک دیکتاتوری هست یا نه ؟ اگر هست دلیلی برای حمایت از ظلم برای جلوگیری از ظلم دیگر وجود وتوجیهی ندارد.
پاسخ ها
سعید
| |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
آخه کجای این گزارش سایت انتخاب گفته بشار نباید بره؟؟؟؟؟ بابا درست بخونید لطفا.... ضمناً نفی حضور آمریکا و القاعده انقدر سخته که به تویهات دامن می زنید؟
سعید
| |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
آقای عدالت در یکی از نظرات بالا جواب یکی از خوانندگان سایت انتخاب را داده که بد نیست برای این نظر بیننده نیز قید شود:

ببینید عبدالله عزیز غرض از نوشتن این مطلب توجیه حکومت آقای اسد نیست. دو پرونده جداگانه را نباید در هم کرد. تا چند روز پیش نمائی که رسانه های غربی از درگیری های سوریه ارائه می کردند این بود که یک طرف یک حکومت خشن آدم کش قرار دارد و طرف دیگر مردم بی دفاع. این تصویر واقعی نبود و امروز با بالا گرفتن خشونت هائی که به دست گروههای ائتلافی تروریست، از القاعده گرفته و دیگرانی که مایل نیستم اسمی از آنها ببرم، صورت می گیرد مشخص شده که آنچه که در سوریه می گذرد جدال خشونت باری است بر سر کسب قدرت و موضوع دیگر صرفا حکومت علیه مردم ناراضی نیست. این نوشته چیز بیشتری را نمی خواهد برساند. آیا حملات اولیه حکومت به مردم ناراضی در سوریه قابل توجیه است؟ البته که نه. آیا نوع حکومت اسد قابل دفاع است؟ قطعا نه. اما باید توجه کرد که آنچه که امروز در جریان است دیگر ربطی و شباهتی به اعتزاضات مردمی ندارد، جنگ بین حکومت اسد با ارتجاعی ترین جریان سیاسی در جهان است. آیا در این جنگ هولناک می توان بقول شما زنان و کودکان و حتی مردان بیگناه را جدا کرد؟ معلوم است که نمی شود. از قضا هدف تروریسم این است که با وادار کردن حکومت به دست زدن به خشونت تا آنجا که ممکن است تصویر بین المللی آنرا خراب کند. با تشکر.
ناشناس
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
این مردم سوریه هستند که دارند مثل شیر می جنگند و کشته می شوند.
ارتش آزاد میجنگد، مردم سلحشور سوری و جوانان سوری دارند مردانه مبارزه می کنند حالا امکان داره چند نفر از القایده هم کمکشان رفتند همان گونه که مردان آزادیخواه لیبی به کمک مردم مظلوم سوریه رفتند.
ماندن بشار اسد به سود اسزاییل است و اسراییل نمی خواهد بشار برود برای همین این شایعات را راه انداخته تا قتل عام ناجوانردانه زنان و کودکان سوری را به گردن القایده بندازد.
کل جنگجویان القایده 2% از جمعیت مخالفان بشار را تشکیل نمی دهد حالا القایده چکاره حسن است که بیاید دولت تعیین کند.
سوریه بعد از اسد سوریه آزاد است و متعلق به شیران سوری
پاسخ ها
مهدیه
| |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
این که می گویی کل جنگجویان القاعده 2 درصد همه جنگجویان سوری است باید بدانی:

1. همان دو درصد با روشهای کثیف تروریستی بیشترین کشتار را راه می اندازند

2. همین دو درصد با قدرتی که دارند به راحتی اب خوردن (در صورت کنار رفتن اسد) می توانند حکومت را در اختیار بگیرند (جون سازماندهی شده هستند و قدرت تبلیغاتی و سازماندهی دارند)
علی
| |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اینکه می گوئید ماندن بشار اسد به نفع اسرائیل است خیلی عجیب است چون پل بین ایران و اسرائیل لبنان وسوریه هستند و اسرائیل اول سعی کرد حزب الله را خلع سلاح کند که بشار اسد با دستگیری بن بندر مانع آن گردید حالا سوال من اینست که اگر بشار اسد برود قطر و عربستان وترکیه که گروههای شبه نظامی را سروسامان داده اند بدون اجازه آمریکا جرأت آب خوردن دارند مگر ترکیه عضو ناتو نیست ؟
ناشناس
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
امریکا و اسراییل دیدن به راحتی حریفایران نیستن ،میخوان یکی از این دیوونه های عقیدتی رو (القاعده) به جون ما بندازن
ناشناس
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
جالب است!
از کی حرف رسانه های غربی شده است حجت و سند
همین نیویورک تایمز وقتی خبری بر ضد دولت ایران چاپ میکند میشود رسانه دروغگو و عامل اسرائل!
نکته دیگه اینکه مسله ایی که روشن است حکومت دیکتاتوری خاندان اسد بر این مردمه که مورد تائید هیچکس نیست اگر اسد پافشاری نکنه شاهد این اوضاع نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
دقیق مطالب را بخوان، متن نوشته شده روشن است و اساسا ربطی ندارد که این خبر از چه نوع رسانه ای منتشر شده، مهم محتوای مهم آن است
عبدالله
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
با سلام اصلا گیریم کل روزنامه های دنیا میگن که شورشیان و مخالفان مسلح مردم رو میکشند . چه توجیهی برای بمباران کردن شهر 3 ملیون نفری حلب با هواپیما و تانک و خمپاره است . مگر میشود با این ادوات سنگین نظامیان از زنان و کودکان را تفکیک کرد ؟ لطفا چاپ کنید . صلوات
پاسخ ها
پندار عدالت
| |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
ببینید عبدالله عزیز غرض از نوشتن این مطلب توجیه حکومت آقای اسد نیست. دو پرونده جداگانه را نباید در هم کرد. تا چند روز پیش نمائی که رسانه های غربی از درگیری های سوریه ارائه می کردند این بود که یک طرف یک حکومت خشن آدم کش قرار دارد و طرف دیگر مردم بی دفاع. این تصویر واقعی نبود و امروز با بالا گرفتن خشونت هائی که به دست گروههای ائتلافی تروریست، از القاعده گرفته و دیگرانی که مایل نیستم اسمی از آنها ببرم، صورت می گیرد مشخص شده که آنچه که در سوریه می گذرد جدال خشونت باری است بر سر کسب قدرت و موضوع دیگر صرفا حکومت علیه مردم ناراضی نیست. این نوشته چیز بیشتری را نمی خواهد برساند. آیا حملات اولیه حکومت به مردم ناراضی در سوریه قابل توجیه است؟ البته که نه. آیا نوع حکومت اسد قابل دفاع است؟ قطعا نه. اما باید توجه کرد که آنچه که امروز در جریان است دیگر ربطی و شباهتی به اعتزاضات مردمی ندارد، جنگ بین حکومت اسد با ارتجاعی ترین جریان سیاسی در جهان است. آیا در این جنگ هولناک می توان بقول شما زنان و کودکان و حتی مردان بیگناه را جدا کرد؟ معلوم است که نمی شود. از قضا هدف تروریسم این است که با وادار کردن حکومت به دست زدن به خشونت تا آنجا که ممکن است تصویر بین المللی آنرا خراب کند. با تشکر.
ایرانی
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اول ار انتخاب به خاطر قرار دادن لینک منابع تشکر کنم وامیدوارم همیشه اینطور باشد

ایت تفکر که حکومتی سوری و عراقی تشکیل دهند خود به خود یاد سفیانی افتادم که یعد از کنترل سوریه به عراق حمله می کنه و عراق را می گیرد . باز خبرهای قبلی را هم که نگاه می اندازی و وقتی پیمان دفاعی سوریه و ایران را به یاد می اوری باز به یاد این می افتی که احادیث اشاره کردن که قیل از خروج لشکر خراسانی در سوریه با غربی ها و افرادی از شمال افریقا درگیر می شود و.........
حمیدی
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
لینک ها عمدتا متعلق به راشاتودی است ، راشاتودی هم یدطولایی در دشمنی با غرب دارد ، گرچه اصل نوشتار جناب عدالت را قبول دارم و آن را می ستایم
پاسخ ها
پندار عدالت
| |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
دوست عزیز ممنون از حسن نظرتان. راشیاتودی دشمنی با غرب ندارد، بلکه یک منبع "آلترناتیو" است که خبر های کذب و در عین حال گزینشی منابع غزبی زا برملا می کند. به اقتضای حرفه ام عرض می کنم که یکی از معتبرترین منابع خبری جهان است. ثانیا خبر اصلی مقاله یعنی موضوع القاعده از نیویورک تایمز است و راشیا تودی از نیویورک تایمز نقل قول کرده. ثالثا حتی اگر فزض کنیم راشیا تودی دشمن غرب است، باید با نشان دادن مدرک بتوانیم صحت اخبار آن را مورد سئوال قرار دهیم.در این ارتباط مهم نیست که موضع فکری ناقل خبر چیست بلکه صحت و سقم خبر مطرح است. با تشکر مجدد.
ضد سراب
| |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
دوست عزیز راشا توذی یک منبع التر ناتیو نیست تلویزیون رسمی روسیه هست از طرف دولت روسیه سانسور می شود و اخبار دولت روسیه را بیان می کند !دولت روسیه هم کاملا هوادار دولت بشار اسد هست
راشا تودی حتی یک گزارش از کشتار یکصد هزار نفری گروزنی پایتخت چچن و تجاوز به زنان مسلمان از طرف سربازان روس در دوره اول حکومت پوتین پخش نکرده است در حالیکه که درد این کشتارها همچنان ادامه دارد !
اما باید از سایت انتخاب تشکر کرد که توضیح را با لینک گذاشته گرچه لینک نیویورک تایمز فیلتر است
همچنین این امر هم درست است که القاعده درجال نفوذ در سوریه است وهردو جکومت اسد و دول عربی و کسورهای غرب وامریکا جاذه صاف کن حضور القاعده هستند همچنان که در جنگ افغانستان هنگام حمله 1980شوروی و امریکا هردو عامل این جنایت بودند !
پندار عدالت
| |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
راشیا تودی تلویزیون رسمی روسیه نیست بلکه توسط دولت روسیه تامین مالی می شود. کانال های دولتی مانند ریا نوستی و VGTRK هستند که اداره آن ها در دست دولت است. هدف از تاسیس راشیا تودی در واقع ایجاد یک بی بی سی روسی بوده است. هر چند که تصور بسیاری این است که بی بی سی سیستم خبر رسانی دولتی انگلیس است اما چنین نیست. تشکیلاتی است مستقل از دولت اما بودجه اش را دولت تامین می کند. با نظر شما در این مورد که مانند بی بی سی (منتها با تمایل به روسیه) برنامه کاری خاصی را دنبال می کند موافقم. هیچ منبع خبری حتی منابعی مانند سایت آنتی وار که جز با پول مردم اداره نمی شوند هیچیک بدون برنامه کار agenda و کاملا بیطرف و بدون پیشداوری نیستند. منتها تجربه من نشان می دهد که راشیا تودی منبع قابل اطمینانی است.
ناشناس
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
من هم مثل دوست دیگر توصیه می کنم حتما لینک ها را بخوانید تا فکر نکنید سایت انتخاب هم مثل صداوسیما بدون ارائه مستندی حقیقی، تحلیل می نویسد. با تشکر از آقای عدالت و سایت محترم انتخاب
ناشناس
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
"هر عقل سلیم و بدون غرض و مرضی می فهمد که کشتار زنان و کودکان کمترین نفعی برای حکومت سوریه که ندارد هیچ، سخت به مشروعیت رژیم ضربه می زند و در قلمرو بین المللی برایش جز ایجاد مشکل حاصلی ندارد" یعنی شما هنوز قائل به عقلانیت بشار اسد هستید!!!
پاسخ ها
آبدارچی سیاسی
| |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
متأسفانه غرض ورزی در این نظردیده می شود
دوست عزیز !
حضور القاعده در سوریه یعنی یک جنگ بین المللی با چاشنی مذهب که اولین قربانی آن ما خواهیم بود
انصافاً چرا باید بشار اسد زنان و کودکان را بکشد ؟
من مشکلات کشور را در موضع شما تأثیر گذار می دانم و کمی به شما حق می دهم ولی منافع ملی ما در سوریه در حال از بین رفتن است و سوریه نیاز به کمک ما دارد.
ضمناً اگر بشار اسد عقل نداشت اسرائیل او و پدرش را نزدیک به 40 سال تحمل نمی کرد
پندار عدالت
| |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
در علم سیاست و به خصوص روابط بین الملل عقلانیت (rationality) معنایش این است که شما به عنوان یک تصمیم گیرنده، سیاست هائی را در پیش می گیرد که منافع شما را تامین کند و از زیان های شما بکاهد یا جلوگیری کند. توجه به این مسئله حائز اهمیت است که ما در اینجا بحث اخلاقی نمی کنیم. حکومت اسد بخصوص در ماه می که تبلیغات بین المللی علیه کشتن مردم معترض بالا گرفته بود (که البته اخبار درستی هم بود) با دست زدن به چنین جنایتی ممکن بود که بخواهد ایجاد رعب کند اما ضرباتی که از نظر بین المللی و از دست دادن مشروعیت (که بسیار در روابط بین الملل امر مهمی است) بر وی وارد می شد مشکلات عظیم و لاینحلی برای وی ایجاد می کرد. برخورد رسانه های غربی تا انتشار اخبار جدید مبنی بر دست داشتن تروریست ها در جنایت مذکور هم توام با احتیاط بود. آن ها هم احساس می کردند این تصمیم عاقلانه نیست یعنی منافعی را برای حکومت سوریه تامین نمی کند و زیاد روی آن مانور ندادند. اما اینکه بشار اسد عاقلانه عمل می کند، باز باید به تعریف سیاسی عقلانیت بازگردیم و ذکر یک احتیاط. از اینکه وی سیاست هائی را در پیش می گیرد که منافعش را تامین کند بله عاقلانه عمل می کند. اما آیا معنای این حرف این است که هر عملی که انجام می دهد منطبق بر عقلانیت است؟ پاسخ منفی است. از قضا خود او برخورد های اولیه اش با تظاهر کنندگان را اشتباه برزرگی توصیف کرده است.
ناشناس
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
هنوز نظری چاپ نشده، اما چون میشه نظرها رو پیش بینی کرد از دوستان خواهش می کنم که قبل از منفی دادن به لینک های نیویورک تایمز و غیره در صورت امکان رد کردن فیتلرینک حتماً مراجعه کنند تا بی جهت منفی ندند.