صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
رسانه‌های داخلی آمریکا گزارش کردند: سد رودخانه «پاخارو» (Pajaro) در کالیفرنیای مرکزی شکسته و سبب جاری شدن سیلاب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 ایسنا:رسانه‌های داخلی آمریکا گزارش کردند: سد رودخانه «پاخارو» (Pajaro) در کالیفرنیای مرکزی شکسته و سبب جاری شدن سیلاب شده است.
 
 به نقل از دویچه وله، به ساکنان مناطق اطراف این سد از قبل هشدار داده شده بود که خانه‌های خود را ترک کرده و به مکانی امن پناه برند.
 
گزارش‌ها حاکیست ۱۰ هزار ساکن این منطقه در وضعیتی دشوار قرار گرفته‌اند و دسترسی هزاران خانوار به برق حتی برای مدتی قطع شده است.
 
نیروهای امدادگر و مأموران گارد ملی در حال عملیات کمک‌رسانی هستند و تلاش می‌کنند کسانی را که در پی جاری شدن سیل در خودروهایشان حبس شده‌اند، نجات دهند.
 
مقامات محلی به ساکنان مناطق مجاور نیز هشدار داده و توصیه کرده‌اند که خانه‌های خود را ترک کنند و راهی مناطقی بشوند که در ارتفاعات بیشتری قرار دارند.
 
ایالت کالیفرنیا اکنون چند هفته است که با بارش شدید برف و باران و شرایط جوی نامساعد روبروست؛ ایالتی که پیش از آن بیشتر به خاطر خشکی و کم‌آبی خبرساز شده بود.
 
"گوین نیوسام"، فرماندار ایالت کالیفرنیا گفته است که از تمامی امکانات موجود استفاده خواهد کرد تا ساکنان را در برابر این توفان‌های مرگبار محافظت کند.