صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۴۶
کد خبر: ۷۲۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، گفت: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، گفت: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود.

در پی حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، مسؤول تکیه توسط فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان عزل و دستورات لازم برای بررسی هرگونه تخطی و کوتاهی از سوی وی صادر شد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با هتک حرمت تکیه معاون‌الملک گفت: تکیه معاون‌الملک یک پایگاه مذهبی و امید بخش بوده که باید شأن آن حفظ شود. 

وی ادامه داد: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام ادیان پوشش‌ها در مکان‌های خاص مراعات می‌شود و این موضوع در منافات با گردشگری نیست. 

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای چندسال قبل تکیه معاون‌الملک علی‌رغم مطالبه ما برخورد مناسبی با مسببین صورت نگرفت. 

رشیدی در پایان اظهار کرد: توقع ما از دولت انقلابی خیلی بیشتر است و انتظار داریم اجازه ندهد چنین اتفاقاتی رخ دهد و نظارت‌های گسترده و جدی‌تری انجام شود و حتما مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری باید در این زمینه پاسخگو باشد.