صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسلیت درگذشت مادر فاطمه معتمد آریا
سید محمد خاتمی درگذشت مادر هنرمند نام آشنای فرهنگ و هنر ایران، سرکار خانم فاطمه معتمدآریا را تسلیت گفت.
متن کامل این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هنرمند گرامی، سرکار خانم فاطمه معتمد آریا
برای آن که به زندگانی می اندیشد و زندگی را بارور و پویا می خواهد مرگ بسی ناگوار و ناخوش آیند است، بخصوص مرگ آن کس که منشاء زندگی و کانون طراوت آن است یعنی مادر. هر چند که برای ما مرگ نه پایان زندگی که آغازی دیگر و ورود به ساحتی است که پایان ندارد.
من مصیبت درگذشت مادرتان را به سرکار عالی و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای شما سلامتی توأم با عزت و توان روزافزون در خدمت به فرهنگ و هنر از خداوند مسألت دارم.
سید محمد خاتمی
21/ 5/ 1391

تسلیت درگذشت پدر خانم دکتر الهه کولایی
سید محمد خاتمی درگذشت پدر دانشمند والانگر و بافضیلت، دکتر الهه کولایی را تسلیت گفت.
متن کامل این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشمند والانگر و بافضیلت، سرکار خانم دکتر الهه کولایی
درگذشت تأثر انگیز پدر بزرگوارتان را به جناب عالی و بیت کولایی و همه بستگان داغدار، از صمیم دل تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت پروردگار برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای سرکار عالی طول عمر با عزت توأم با کامروایی در خدمت به آیین و اندیشه و ایران مسألت می کنم.
سید محمد خاتمی
21/ 5/ 1391



تسلیت درگذشت دکتر محمدرضا عباسی
رئیس جمهوری سابق ایران با صدور پیامی درگذشت ایثارگر فداکار دفاع مقدس و خدمتگزار صدیق و مدیر لایق نظام را به خانواده محترم عباسی تسلیت گفت. متن کامل پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عزیزمان دکتر محمدرضا عباسی، ایثارگر فداکار دفاع مقدس و خدمتگزار صدیق و مدیر لایق نظام نیز بدیدار معبود شتافت و همه ما را داغدار کرد. من این ماتم را از صمیم قلب به خانواده محترم عباسی و همه بازماندگان معزز تسلیت عرض کرده، برای آن فقید سعید از درگاه حضرت احدیت علو درجات و مغفرت و رحمت طلب می کنم.
سید محمد خاتمی
21 مردادماه 91

دكتر محمدرضا عباسی، از جانبازان و يادگاران سال های دفاع مقدس به دليل عارضه قلبی و پس از انجام عمل جراحی روز چهارشنبه هجدهم مردادماه دار فانی را وداع گفت. وی در سال های دفاع مقدس و پس از آزادسازی خرمشهر در فاصله سال های 61 تا 65 فرماندار اين شهر مقاوم بود. فرماندهی ستاد مقاومت خرمشهر، عضو شورای جهادسازندگی شهرستان خرمشهر، فرمانده ستاد مقاومت خرمشهر، فرماندار خرمشهر، عضو هیأت مؤسس دانشگاه آزاد آبادان-خرمشهر، عضو هیأت مؤسس دانشگاه اروندان خرمشهر، مدیر کل دفتر فرهنگی و آموزشی سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، معاون اجرایی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان اسناد ملی ایران، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی استان تهران، معاون آموزشی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جامعه کیفیت ایران، رئیس مرکز اسناد و مطالعات راهبردی فلسطین - خاورمیانه، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اروند (آبادان - خرمشهر)، معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام نور کشور، مدیر عامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بیمه معلم ، عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی باختر از جمله مسؤولیت های ایشان در زمان حیات پربرکتش بود.
روحش شاد.




تسلیت درگذشت استاد سید حسن کسایی
رئیس جمهوری سابق ایران درگذشت "هنرمند والاقدر و بی بدیل، استاد سید حسن کسایی" را به خانواده معزز کسایی و جامعه عزادار فرهنگی و هنری ایران تسلیت گفت.
متن کامل این پیام بدین شرح است:

عزیزان داغدار، آقایان سید جواد و سید خلیل و خانم لیلی کسایی
بر من فرض بود که یاد هنرمند والاقدر و بی بدیل جناب آقای سید حسن کسایی را گرامی بدارم و بدین وسیله نسبت به مقام هنر پاکیزه و فاخر و ادب و فرهنگ ادای احترام کنم. گرچه زمانی از درگذشت اسف انگیز او گذشته است، ولی بزرگداشت یاد و نام او در این روزها و شبهای متبرک خود غنیمتی است که فرصت از دست رفته را جبران می کند.
از خداوند منان برای آن فقید بزرگوار آمرزش و رحمت و برای بازماندگان معزز و همه جامعه عزادار فرهنگی و هنری تندرستی، شکیبایی و پاداش نیکو مسألت می کنم.
با احترام
سید محمد خاتمی
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان