صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
خواب جدید غرب برای ایران ؛ ورق در آژانس دوباره برگشت
یک دیپلمات، تشکیل چنین تیمی را مشابه «تیم اتمی عراق» دانسته که در سال 1990 برای بررسی برنامه های هسته ای صدام حسین دانسته و می گوید: : چنین تیم هایی در مورد کشورهای مظنون به ساخت پنهانی بمب اتمی شکل گرفته و فعالیت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری آسوشیتدپرس از «حرکت غیرمعقول» ، «عجیب» و «بی سابقه» آژانس بین المللی اتمی خبر داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال تشکیل تیمی ویژه از فعالیت های فناوری، اطلاعات و کارشناسی و بررسی تشعشع در مورد ایران است.

یک دیپلمات، تشکیل چنین تیمی را مشابه «تیم اتمی عراق» دانسته که در سال 1990 برای بررسی برنامه های هسته ای صدام حسین دانسته و می گوید: :  چنین تیم هایی در مورد کشورهای مظنون به ساخت پنهانی بمب اتمی شکل گرفته و فعالیت می کند.

آسوشیتدپرس می گوید: این اتفاق نشان می دهد اولویت ها برای آژانس عوض شده و هراس و نگرانی از دستیابی ایران به بمب اتمی یا ساخت آن، افزایش یافته است. این گزارش می گوید این کار نشان می دهد آژانس از رسیدن به راه های مختلف گفت وگو با ایران ناامید شده و مجبور به در اختیار گرفتن تاکتیک های دیگر است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این در حالی است که یک هفته پیش، رویترز از احتمال کاهش شدید نگرانی ها نسبت به برنامه هسته ای ایران خبر داد و نوشت: به احتمال قوی، در گزارش کارشناسان در مورد سانترفیوژها، اشتباهی جدی رخ داده است.