صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

جمعه - ۲۸ آذر ۱۴۰۴
کد خبر: ۹۰۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۴
در گفت‌و‌گو با «انتخاب»؛
 سرتیپ خلبان عطایی در گفت‌و‌گو با «انتخاب» بیان کرد: ما باید حتما صدور نفت را تضمین می‌کردیم، عراق میخواست که نگذارد، ما ۲۴ ساعت پروار می‌کردیم. اول که کار شروع شد نیم ساعت از اصفهان تا خارک طول می‌کشید، نیم ساعت هم برمیگشتیم، پس نیم ساعت بیشتر نمی‌توانستیم روی خارک بایستیم. حساب کردیم دیدیم ۵۰ فروند هواپیما فقط برای پوشش خارک لازم است ولی فقط خارک که نبود تمام مرز را داشتیم باید اسکورت می‌کردیم. ما فکر کردیم که بنزین‌گیری هوایی بکنیم، گفتیم بچه‌ها می‌روید بنزین‌گیری می‌کنید و ۵ ساعت باید بمانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرتیپ خلبان عطایی در گفت‌و‌گو با «انتخاب» بیان کرد: ما باید حتما صدور نفت را تضمین می‌کردیم، عراق میخواست که نگذارد، ما ۲۴ ساعت پروار می‌کردیم. اول که کار شروع شد نیم ساعت از اصفهان تا خارک طول می‌کشید، نیم ساعت هم برمیگشتیم، پس نیم ساعت بیشتر نمی‌توانستیم روی خارک بایستیم. حساب کردیم دیدیم ۵۰ فروند هواپیما فقط برای پوشش خارک لازم است ولی فقط خارک که نبود تمام مرز را داشتیم باید اسکورت می‌کردیم. ما فکر کردیم که بنزین‌گیری هوایی بکنیم، گفتیم بچه‌ها می‌روید بنزین‌گیری می‌کنید و ۵ ساعت باید بمانید.
 
وی افزود: ۵ ساعت خیلی سخت است، یه شما بگویند بنشینید روی مبل، برایتان چایی و میوه بیاورد ولی ۵ ساعت تکان نخورید، خیلی سخت است، حالا شما در یک منطقه جنگی در یک هواپیمای کوچک. ۵ ساعت نرمال بود گاهی به ۱۰ ساعت هم می‌رسید، یعنی اگر بعدی نمی‌آمد منطقه را ترک نمی‌کردیم، گاهی، ۴،۵ بار بنزین‌گیری می‌کردیم.
ویدیوی کامل گفتگو: