صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ تير ۱۴۰۵
کد خبر: ۹۲۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۵
فرماندهی سایبری کشور با اشاره به حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط با سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها، از اختلال موقت در بخشی از خدمات بانکی خبر داد و تأکید کرد که امنیت داده‌ها و دارایی‌های مردم در اولویت کامل قرار دارد و روند بازگردانی خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: فرماندهی سایبری کشور با اشاره به حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط با سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها، از اختلال موقت در بخشی از خدمات بانکی خبر داد و تأکید کرد که امنیت داده‌ها و دارایی‌های مردم در اولویت کامل قرار دارد و روند بازگردانی خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.

در پی رصد و بررسی‌های فنی صورت‌گرفته در مرکز فرماندهی سایبری، مشخص شد اختلال ایجادشده در سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها از جمله بانک‌های ملی، صادرات و تجارت ناشی از یک حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط بوده است.

بر اساس ارزیابی‌های اولیه، این حمله با هدف ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی انجام شده و بلافاصله پس از شناسایی، اقدامات دفاعی و حفاظتی در سطح شبکه‌های بانکی و سامانه‌های پردازش تراکنش فعال گردید. در همین راستا و به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و حفظ امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، بخشی از خدمات مبتنی بر کارت به‌صورت موقت از دسترس خارج شده است.

تیم‌های تخصصی امنیت سایبری، کارشناسان زیرساخت و مراکز عملیات امنیت در حال پایش لحظه‌ای سامانه‌ها و رفع آثار این حمله هستند و فرآیند بازگردانی کامل خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.

فرماندهی سایبری کشور ضمن اطمینان‌بخشی به شهروندان اعلام می‌کند امنیت داده‌ها و دارایی‌های بانکی مردم در اولویت کامل قرار دارد و هرگونه اقدام مخرب در فضای سایبری با رصد، مقابله و پیگیری تخصصی مواجه خواهد شد.

از شهروندان گرامی درخواست می‌شود اخبار و اطلاعیه‌های تکمیلی را صرفاً از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.